Grote rol Aimen Said bij zege van sv Nootdorp op Zwaluwen’30

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

17 oktober 2015 14:30

Greveling, A.S.

sv Nootdorp klom naar de vijfde positie door een fraaie overwinning op Zwaluwen ’30. De club uit Hoorn was voorafgaand aan de wedstrijd nog de koploper, maar moet deze positie na de nederlaag afstaan aan FC ’s-Gravenzande.

Lijstaanvoerder Zwaluwen’30 kwam tegen sv Nootdorp het beste uit de startblokken. In de tiende minuut leverde de eerste grote kans meteen een doelpunt op. Een voorzet van links vanaf de achterlijn van Rivelino Grauwde werd voor het doel door Kevin Grent ingekopt: 0-1. Twee minuten later was er opnieuw gevaar van Hoornse zijde. Een overtreding van Daley Windhorst op Rivelino Grauwde op de rand van het strafschopgebied leverde een vrije trap op voor de bezoekers. De bal van Ivo Rottine spatte uiteen tegen de paal. In de rebound schoot Kevin Grent tegen doelman Yannic Augustinus op. Ook een derde inzet van Serdar Ozturk ging over. Nootdorp zag in de veertiende minuut een bal van Mike Hollenberg tegen de binnenkant van de paal terug in het veld keren.

In de 26e minuut viel de 1-1. Een vrije trap van Nick Sleeking werd voor het doel door Aimen Said in de verre hoek gekopt. Even later dacht Zwaluwen’30 weer op voorsprong te komen, maar op aangeven van de assistent-scheidsrechter werd het doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. Aan de andere kant was Aimen Said wel succesvol in de afwerking. Said speelde in het strafschopgebied Nico Keijzer uit en wist daarna Joey Potveer te verschalken: 2-1. Zwaluwen’30 kreeg voor de rust nog een mogelijkheid op een treffer, maar wist die niet te verzilveren.

In de tweede helft waren de kansen in eerste instantie voor Zwaluwen’30, maar het was sv Nootdorp dat het doel wist te vinden. Na 74 minuten spelen speelde Jeffrey Flohr in een snelle aanval Marcley Manuela aan. Manuela gaf af op Said, die zijn derde treffer aantekende: 3-1. Twee minuten later was het opnieuw raak en weer was Said de doelpuntenmaker. Uit een counter vanaf de eigen helft speelde Jeffrey Flohr Aimen Said aan, die goed afrondde: 4-1.

Zwaluwen’30 had het laatste woord. Een voorzet van links van Rivelino Grauwde werd door Kevin Grant in de touwen geschoten: 4-2. In de blessuretijd zag sv Nootdorp nog een kans van Randy Stanneveld via de vingertoppen van doelman Potveer tot hoekschop verwerkt worden. De stand bleef 4-2, waardoor de ploeg van het trainersduo John Karelse.Dick Boereboom naar de vijfde plaats klom.

Klik hier voor meer foto's