Na goede start komt sv Nootdorp pas laat langszij

Neptunus-Schiebroek 1

Nootdorp 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

10 oktober 2015 14:30

Duarte, L.J.

sv Nootdorp kende een uitstekende start in Rotterdam bij Neptunus-Schiebroek. Toch moest het met een 2-1 achterstand aan de thee. Pas vlak voor tijd sleepten de Nootdorpers er nog een gelijkspel uit: 2-2.

De klok wees nog maar 22 seconden aan of sv Nootdorp stond bij Neptunus-Schiebroek al op een 0-1 voorsprong. Na een uitstekende individuele actie van Aimen Said in het strafschopgebied van de Rotterdammers, Marcley Manuela van dichtbij binnenschuiven.

Schijn
Dat het voor de Nootdorpers daarna een gemakkelijk middag zou worden was slechts schijn, want twintig minuten later keek de formatie van het trainersduo John Karelse/Dick Boereboom al weer tegen een achterstand aan. Scheidsrechter Duarte legde de bal na een klein kwartier op de stip na vermeend hands van een Nootdorpse verdediger en een paar minuten later lag de tweede Rotterdamse treffer achter de verbouwereerde Nootdorpse doelman Bénard: 2-1. De complete Nootdorpse defensie stond te slapen bij een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, waar de Rotterdammers optimaal van profiteerden.

Counter

In de tweede helft ontspon zich een heerlijke wedstrijd voor het publiek. sv Nootdorp zocht vol de aanval om die achterstand ongedaan te maken en ging achterin één op één spelen. Dat betekende wel dat gastheer Neptunus-Schiebroek naar hartenlust op de counter kon spelen.

Gelijkmaker
Vier minuten voor tijd wist Marcley Manuela uiteindelijk de gelijkmaker voor zijn rekening te nemen. Hij scoorde uit één van de vele kansen, die het hevig aandringende sv Nootdorp wist te scheppen. Overigens hadden de Rotterdammers daarvoor al de wedstrijd moeten beslissen via razendsnel uitgevoerde counters, waarbij de paal de geel-zwarten uiteindelijk tot tweemaal toe te hulp kwam.

Het publiek was op deze enerverende voetbalmiddag in Rotterdam de grote winnaar. Het nog tijd ongeslagen sv Nootdorp handhaafde zich op de zesde plaats. Het speelt komende zaterdag thuis tegen koploper Zwaluwen’30 uit Hoorn.