Nootdorp 1 - FC 's-Gravenzande 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

3 oktober 2015 14:30

Takacs, G.W.A.

In en tegen Nootdorp wist FC ‘s-Gravenzande voor de vierde achtereenvolgende maal de nul te houden. Aangezien het zelf echter ook het net niet wist te vinden, werd wel het eerste puntverlies geleden middels een doelpuntloos gelijkspel. Hierdoor zijn de ‘s-Gravenzanders de koppositie na één week alweer kwijt, maar hebben nog wel steeds de minste verliespunten. Op zaterdag 24 oktober wordt de wedstrijd achterstand ingehaald in en tegen Voorschoten. Het duel werd op de eerste speeldag afgelast.

Frans Danen stuurde dezelfde basiself het veld in als de twee voorgaande weken, geheel volgens het motto “ never change a winning team” . De wedstrijd ontwikkelde zich ook grotendeels overeenkomstig de voorgaande krachtmetingen. FC ‘s-Gravenzande legde verzorgd veldspel op de mat, maar wist daarmee geen echte kansen te creëren. De tegenstander loerde op de counter en de snelle uitvallen dreigden soms gevaarlijk te worden, maar werden uiteindelijk allemaal in de kiem gesmoord door de ‘s-Gravenzandse verdediging en sluitpost Danny Koning.

Opvallendste element in het wedstrijdbeeld was de enorme ruimte die Nootdorp op de rechterkant van het veld liet, waardoor linksback Reinier Maartense met de regelmaat van de klok gevaarlijk op kon stomen langs de zijlijn. Zijn medespelers wisten hem daar ook uitstekend te vinden, maar Maartense kon slechts zelden een goede voortzetting aan zijn acties geven.

Slangenmens

Gemeten naar het aantal echte kansen die beide ploegen wisten te creëren was het 0–0 resultaat een terechte uitslag. Die waren er namelijk negentig minuten lang niet. Behalve dat ene moment in de blessuretijd van de eerste helft, waarbij Kirill Slutskyy zich als een slangenmens bijna op de achterlijn langs een aantal tegenstanders wist te slingeren, maar uiteindelijk teveel Nootdorpse benen voor het doel vond om dit doeltreffend te kunnen afronden.

Gemeten naar de krachtsverhoudingen in het veld kon alleen FC ‘s-Gravenzande aanspraak maken op een overwinning. Gedurende driekwart wedstrijd waren de gasten de meerdere van Nootdorp, met de laatste 15 tot 20 minuten een niet aflatende stormloop richting het zwartgele doel. Maar zoals gezegd, zonder dat dit tot echte kansen leidde.

Sterk

sv Nootdorp kwam sterk uit de kleedkamer na de rust en wist FC ‘s-Gravenzande toen zo’n dik kwartier wat meer te verontrusten. Maar ook aan die kant zonder dat het tot echte kansen kwam. Al met al zal de thuisploeg het meest tevreden geweest zijn met het gelijke spel.

Extreem

Scheidsrechter Takacs gaf geel aan Roy Vermolen van FC ‘s-Gravenzande en Joost Swaanenburg van sv Nootdorp. Hij viel echter vooral op door de extreem korte blessuretijd die hij bijtelde. Met name aan het eind van de wedstrijd hadden dat gemakkelijk drie of vier minuten meer mogen zijn dan de leidsman nu toestond. Maar of FC ‘s-Gravenzande in die aanvullende extra minuten uiteindelijk wel de winst alsnog naar zich toe had weten te trekken, valt ernstig te betwijfelen.