sv Nootdorp keert met punt terug uit Wilnis

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

19 september 2015 14:30

Oudenaarden, G.

sv Nootdorp wist uiteindelijk een punt over te houden aan het treffen met CSW in Wilnis. De supporters van CSW verbaasden zich in de rust van de wedstrijd over de tussenstand. De thuisclub ging met 2-0 aan de leiding, terwijl de Nootdorpers voor de pauze op alle fronten heer en meester waren.

CSW Wilnis stond in het eerste bedrijf onder druk, maar zag toch kans om via twee snelle counters in het laatste kwartier voor de pauze doelman Björn Benard (foto) tweemaal te passeren. Benard stond tussen de palen in plaats van de voor één wedstrijd uitgesloten Yannic Augustinus. sv Nootdorp vergat in de eerste helft om het overwicht in doelpunten uit te drukken.

Na de thee ging sv Nootdorp voortvarend van start om die geflatteerde stand om te buigen. Al snel wist Jeffrey Flohr de aansluitingstreffer te scoren. De ploeg van het trainersduo John Karelse/Dick Boereboom behield ook die tweede helft een veldoverwicht, maar de dikverdiende gelijkmaker bleef lang uit.

Pas ver in blessuretijd slaagden de bezoekers er in om alsnog een punt veilig te stellen. Aanvoerder Yannic Blom was verantwoordelijk voor de Nootdorpse gelijkmaker. De ploeg staat nu op vijf punten uit drie duels.