sv Nootdorp pakt punt in tumultueus duel

Nootdorp 1

Alexandria'66 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

12 september 2015 14:30

Henshuijs, P.

Met negen spelers wist sv Nootdorp een punt te redden in het duel met Alexandria’66. De Rotterdammers konden de wedstrijd ook al niet compleet beëindigden. Vlak voor tijd kwamen zij met tien man te staan.

Alexandria’66 kwam tegen sv Nootdorp goed uit de startblokken, maar doelman Yannic Augustinus liet zich niet verrassen en stond tweemaal op de juiste plaats. Nadat Boy Wotte een gele kaart had ontvangen in de negende minuut, kreeg hij in een korte tijd drie kansen. Het lukte Wotte echter niet om Alexandria’66-doelman Darren Scheermeijer te passeren.

Rood
In de 24e minuut gaven de Rotterdammers een lange bal op aanvaller Gaultier Obiango. Augustinus kwam buiten de zestienmeter in botsing met Obiango, wat de Nootdorp-doelman op direct rood kwam te staan. Reservekeeper Björn Benard werd ingebracht ten koste van Daley Windhorst. Obiango schoot de vrije trap in de korte hoek, maar Benard kon de bal net uit het doel duwen ten koste van een hoekschop.

Na een half uur spelen nam sv Nootdorp toch de leiding. De bal ging uit een voorzet van Joost Swaanenburg richting Marcly Manuela, die tussen Alexandria-verdedigers tot scoren kwam: 1-0. sv Nootdorp kon de voorsprong tot de rust vasthouden en had zelfs twee mogelijkheden om deze verder uit te breiden.

Schwalbe
Na de doelwisseling wisten de Rotterdammers al na vijf minuten de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Denzel Medar legde de bal breed naar rechts op invaller Jurano O’Brien, die geheel vrijstaand de bal onder keeper Benard door in het doel schoot: 1-1. sv Nootdorp bleef de aanval zoeken, maar kreeg ook twee keer de gele kaart voorgehouden. Marcley Manuela (schwalbe) en Jeffrey Flohr verdwenen in het boekje van de scheidsrechter. Drie minuten na zijn eerste gele kaart ontving Flohr ook zijn tweede wegens vasthouden.

Met nog negen man in het veld bleef Nootdorp overeind en wist zelfs nog kansen te creëren. Scoren lukte beide teams niet meer. In de 89e minuut beging Dilhian van Beele een overtreding op Marcley Manuela wat hem op zijn tweede gele kaart kwam te staan. Van Beele mocht dus iets eerder dan zijn ploeggenoten gaan douchen.