Zaterdag 1e klasse B: SV Nootdorp haalt drie punten op in Volendam

Nootdorp 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

5 september 2015 14:30

dthis.toolbox('#addthis-club-teams-uitslagen-26021', {}, {url: "http://senioren.voetbal.nl/clubs_comp/mijn-teams/BBGZ27D-club-1",description: "VUC F2 (zat) - Nootdorp F3 (zat) (4-5) op 12 sep http://senioren.voetbal.nl/clubs_comp/mijn-teams/BBGZ27D-club-1

sv Nootdorp startte de competitie in 1B met een tripje naar Volendam. De ploeg van het trainersduo John Karelse en Dick Boereboom (foto) moest aantreden tegen RKAV Volendam. Wat vooraf als een zware dobber werd aangezien, leverde toch de volle buit op.

Tekst: Ton Beije

De eerste helft verliep niet helemaal ongelukkig voor de Nootdorpers. Bij een 0-0 stand kwam gastheer Volendam met tien man te staan. De van Wilhelmus overgekomen aanvaller Marcley Manuela werd – onderweg naar het Volendamse doel – neergelegd en dat kwam de verdediger op een directe rode kaart te staan van scheidsrechter Rembrand Duindam uit Nieuw Vennep.

Toch zag de ploeg uit het palingdorp kans om, met een man minder, vijf minuten voor rust aan de leiding te komen. Met die tegenvaller moest sv Nootdorp de kleedkamer opzoeken voor de thee.

Vlak na de doelwisseling zat het de Nootdorpers weer mee, want een Volendamse verdediger was zo vriendelijk de bal langs zijn eigen doelman te plaatsen: 1-1. In de 70e minuut zette Nick Sleeking zijn ploeg op voorsprong 1-2. In die laatste twintig minuten hield doelman Yannic Augustinus (net als Manuela overgekomen van Wilhelmus) zijn doel verder schoon en kon sv Nootdorp de thuisreis uit het fraaie Volendam beginnen met drie punten in de tas.