F1 flitsend van start!

TOGB F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

29 augustus 2015 9:45

Eindelijk, nu echt aan de bak! De competitie is weer van start gegaan en de kids hebben er enorm veel zin in. Wel een wat gehavende start met twee geblesseerde spelertjes, Brent en Finn. Gelukkig zijn ze ook goed in aanmoedigen en analyseren van de wedstrijd en scheids….. (leuk hoor om naast ze op de bank te zitten….. daar leer je nog eens wat van). Met Bhodi en Tjebbe had het team goede invallers. Een heerlijk zonnetje maakte het ook aantrekkelijk voor de ouders en fans om te komen kijken.  TOGB F1 was vandaag de eerste tegenstander, een pittige tegenstander. Ze staan ook bekend om de toch vaak wel goede teams.

TOGB begon met flink druk zetten en aanvallen. Al snel moest Tim in actie komen. Hij hield goed de bal de goal uit en Daimy poeierde de bal vervolgens richting middenlijn. TOGB bleef druk zetten en al snel wisten ze de bal toch in de goal te krijgen: 0-1 TOGB. Dat was een beetje snel…… Niet getreurd, SV kan natuurlijk ook prima voetballen. Bhodi met een kopbal bijna gescored; toch enige paniek achterin bij TOGB. Goed samenspel tussen Dani en Lucas. Lucas met zijn harde schot schoot de bal alsnog binnen een minuut in de goal: 1-1.

De strijd barstte nu echt los. Beide teams kregen de nodige kansen. Davie en Daimy hadden het druk achterin en wisten goed stand te houden. Tjebbe struikelend over zijn eigen benen bij een doorbraak van TOGB, Tim de goal uit…… en TOGB schoot naast (op de bank bijna een hartverzakking). Langzamerhand begon SV de wedstrijd over te nemen. Isaac, Bhodi en Dani samen richting de TOGB goal, net naast. Nog een keertje naast en nog een keertje en….. jawel de kleinste man (Bhodi) op het veld kopt de bal geweldig de goal van TOGB in na een voorzet van Lucas: 2-1 voor SV. Mooie stand om de rust mee in te gaan.

Na tips van Kenny en wat limo werd aan de tweede helft begonnen. Al snel een schot van Lucas op de paal (of was het de lat?!). Nu ja, voor beide geldt: geen doelpunt. Soufi souf kreeg hem mooi voorgespeeld en startte een demarrage, hij hield het hoofd koel en ging alleen op de keepster af. Altijd spannend wat er dan gebeurt en deze keer schoot hij hem heel relaxed langs de keepster: 3-1. Best lekker zo’n voorsprong. Dat is TOGB natuurlijk niet gewend!

Het spel werd wat grimmiger, een echte strijd, maar wel met de nodige aanslagen op Isaac zijn enkels. Gelukkig ging het wel goed en wist Isaac vaak soepeltjes de aanvallen af te wenden. Vervolgens toch Lucas met een aanslag op zijn enkels het veld af. SV bleef druk zetten en goed verdedigen door het koppel Davie en Daimy. Souf kreeg de nodige kansen, Dani en Isaac ook. Tjebbe op het middenveld ook druk in de weer. Na een hoekschop voor SV, werd het behoorlijk druk en rommelen bij de goal van TOGB. En na al dat gefrommel wist Bhodi hem er in te schieten: 4-1 voor SV.

Nog wat stuiptrekkingen van TOGB, maar het mocht niet baten. Een klinkende overwinning voor onze boys en girl! Errug leuke wedstrijd om naar te kijken en dan ook nog met een mooi resultaat. Lekker begin van het seizoen! En ehhh, F1 voert de lijst aan!

Bart bedankt voor het fluiten (tip van de bank: volgens Brent moet je af en toe wel wat eerder fluiten …..)!