SV Nootdorp D1 - Oliveo D1 3 - 2

Oliveo D1

D-pupillen, D1, Groep 2 13 - 1e klasse

29 augustus 2015 11:00

De eerste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld onder zeer goede weeromstandigheden. Voor de toeschouwers althans, de jongens hadden het behoorlijk warm in het veld.  Daar konden onze Pijnackerse vrienden beter mee omgaan in het eerste gedeelte van de wedstrijd en ze kregen dan ook een 3 tot 4-tal kansen, maar de paal, keeper, lat en goed verdedigingswerk hielpen ons aan de nul.  Geleidelijk namen we de controle van de wedstrijd over en na een zeer mooie steekbal van Kay dwars door de verdediging scoorde  Jelle heel beheerst en stonden we verdiend met 1-0 voor.  Dat zou ook de rust stand worden als we niet op slag van rust een vrije trap tegenkregen, net iets buiten de 16 die heel fraai gescoord werd door Oliveo. Met 1-1 gingen we de rust in. Na de rust pakten we de draad weer op en scoorde Jelle zijn 2e van de dag door een afstandsschot randje 16 meter.  Toen iets later Kay ook met een afstandschot de 3-1 op het bord zette leek de overwinning binnen te zijn. Maar de uiterst snelle en gevaarlijke linksbuiten van Oliveo, die de hele wedstrijd uitstekend verdedigt werd door Collin, ontglipte toch nog een keertje en schoot de 3-2 in de touwen. Gelukkig bleef het hier bij en hadden we de 3 punten op zak.  Prachtige wedstrijd gespeeld en wat vooral opviel was de rust aan de bal, bijzonder als je bedenkt dat 6 jongens hun 1e competitie wedstrijd op een groot veld speelden en Vince in een grote goal, die touwens prachtige reddingen liet zien.   Complimenten voor het hele team !