Sv Nootdorp D3 - Dwo D4 4-2

DWO D4

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

29 april 2015 18:30

De laatste competitie wedstrijd van de D3 is op woensdagavond afgewerkt met een sterke wind waar rekening mee gehouden moest worden.

In de middag komt er een berichtje dat er geen scheidsrechter is en er komt antwoord van Paul Z. dat hij iemand wist die de wedstrijd kon leiden waarvoor dank (ook Yannick de scheidsrechter).

Het is verzameltijd en een speler komt binnen er word gelijk gevraagd “komt je vader want die heeft vlag beurt”  antwoord was  “nee“.

Gelukkig was Marcel D. (vader Luca) de helpende hand en nam de vlagdienst waar.

De wedstrijd kan beginnen Tim was afwezig vanwege andere verplichtingen maar kwam later wel zijn team aanmoedigen.

Sv Nootdorp gaat voortvarend van start en wil gelijk gehakt maken van Dwo maar de eerste kansen gingen er niet in voor Sv.

Daar in tegen probeert Dwo ook een vuist te maken tegen Sv en krijgt ook wat kansen maar dit word goed gepareerd. Op een gegeven moment is er een afstand schot en die word gevangen door de wind en gaat ruim over Nigel heen die nog op de penaltystip zijn doel aan het verdedigen was (klein Foutje,niet bij de les) 0-1.

De D3 van Sv laat zien waarvoor het strijdt en gaat op zoek naar de gelijk maker een diagonaal  schot van Leonhardo  ging maar net mis en uit een corner kopte Leonhardo net mis.

Toch stond Leonhardo  weer op de goede plek met uit een goed genomen Corner van een uitstekend spelende Nick kopt Leonhardo raak 1-1. Sv Nootdorp blijft zoeken en drukken. Het spel golft op en neer.

Waar de kansen groter zijn voor Sv komt Dwo op voorsprong door een in gedraaide corner bij de tweede paal waar geen speler te zien was die er wel had moeten staan in opdracht van de keeper 1-2.

Vandaag hadden we ook twee ballenvaders Paul Z. en Peter v Z. die meerdere ballen uit de sloot hebben gevist langs veld 3 (toppers)

Sv Nootdorp gaat rusten met een achterstand.

De tweede helft geeft Marcel de vlag over aan Paul en houd het voor gezien, door het op en neer golvende spel en harde wind waren de krachten op. gelukkig bij de jeugd nog niet want die hadden nog 30 minuten voor de boeg en gingen er strijdlustig tegen aan. Nu met 30 minuten meewind en dat moet spektakel opleveren. Sv Nootdorp begint gelijk weer en uit een rebound pegelt  Duncan de bal tegen de lat,  de bal komt terug en dan is het prijsschieten de bal rolt er maar niet in. De afwisseling tussen combinaties en lange ballen en de strijd die word geleverd maakt het geheel tot een vermakelijke wedstrijd.

Na een minuut of 10 in de tweede helft word Sem weggestuurd van eigen helft en gaat alleen met twee verdedigers in zijn rug op het doel af en verzilverd deze kans 2-2.

Het mopperen bij Dwo komt opgang en Sv voetbalt vrolijk verder. Sv krijgt een corner en deze word slecht verwerkt door de defensie van Dwo. De bal komt voor de voeten van Joey en knalt deze beheerst binnen 3-2.

Dwo krijgt door de wind ook maar moeilijk de bal weg van de 16 meter bij een achterbal en hier profiteert Sv goed van omdat het team goed staat.

Joey onderschept een bal 5 minuten voor tijd en gaat op avontuur en word in de 16 gegrepen door 2 man van Dwo “PENALTY”.

De trainers/leiders aan de kant besluiten dat Lisanne de penalty moet nemen en dit doet ze met verve en knalt hem laag in de hoek.

De wedstrijd nadert zijn eind waar Nigel bij een corner nog even zich uiterst moest strekken om de bal tegen te houden is het Sem die nog een kopbal mist aan de andere kant.

De wedstrijd komt ten eind en de sfeer is uitstekend wat een vermakelijke wedstrijd en wat een inzet van iedere speler. Dingen die de laatste weken niet echt lukte gingen vandaag super goed.

Proficiat. Nu maar afwachten wat de definitieve eind ranking zal zijn. De D3 staat nu derde en het zou zo maar kunnen wezen dat het team nog als vijfde eindigt (maar daar gaan wij niet vanuit)

Ik wil het team en iedereen bedanken van en bij het team voor een leuk leerzaam seizoen. De gezelligheid en gedrevenheid van het team heeft mij weer de inspiratie gegeven om van iedere wedstrijd een verslag te schrijven en foto’s te maken.

Groet Peter van Vuure