ODB blijft (letterlijk en figuurlijk) een maatje te groot voor de F3

ODB F1

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

25 april 2015 8:30

Na een weekje rust, hadden de mannen en vrouw er wel heel veel zin in om het voetbalveld weer te betreden. Een mooie uitdaging om het de nummer 1 in de poule lastig te maken. Vorige keer was F3 overrompeld door de schotkracht van dit team en de gewichten van wat mannetjes die in de strijd gegooid werden, waardoor de eerste jaars Nootdorpertjes regelmatig om ver gelopen werden…

Inmiddels zijn we 2 maanden verder in de tijd en hebben Bart en Edwin het stel op een hoger niveau gebracht. Dat was er wel vanaf te zien bij de gelen. Technisch het betere team, maar fysiek het mindere. Niet alle spelertjes waren even scherp vandaag en dat werd onmiddellijk afgestraft.

In de eerste helft had Nootdorp het lastig. Wel behoorlijk spel door de meesten, maar door een ongelukkige bal van ODB voor Rick, wiens zicht belemmerd werd, rolde de bal net langs de paal de goal in: 0-1 voor ODB. Teleurstelling bij de jongens en meisje en een opsteker voor ODB. Vrij snel wist ODB middels een mooie aanval de 0-2 al op te eisen, gevolgd door een prachtig schot voor de 0-3. Er gingen een paar kopjes hangen. Coach Adamo schreeuwde de longen uit zijn lijf, maar de 0-4 kon niet voorkomen worden. Waar gaat dit heen dachten de fans aan de kant (en waarschijnlijk ook de fans op de app)?

Nu Nootdorp een paar keer prachtig in de aanval en kansen creërend, maar helaas geen doelpunten. Soufian kon hem niet afmaken. Na een mooi samenspel tussen Finn, Bhodi en Lucas vloog de bal net over de lat heen (jammmeeerrrrr!!!). Brent hard aangepakt, herstelde zich snel en weer richting de goal van ODB. Rick en Davie hielden het achterveld in de gaten en maakten er een gezellige boel van samen.

Rust. Limo en motiverende woorden van Adamo moest het stel oppeppen en nieuwe energie geven. Op naar een doelpuntenreeks!

Na de rust iedereen weer zijn plekje zoeken; wel de goede kant op mannen! Meteen wel kansen voor SV, maar daar bleef het bij. ODB in de tegenaanval en jawel, 0-5 voor ODB. Nu een kans voor Souf, in zijn eentje recht op de keeper af. De fans stonden al in hun juichhouding, moeders bereidden zich voor op de Soufdans……… Helaas, recht in de handen van de keeper geschoten……. (ook best knap, maar levert geen doelpunt op).

ODB direct weer de aanval in met een 0-6 als resultaat. Dit keer lieten de mannen en vrouw de koppies niet hangen en bleven stug doorgaan. Het ging ook echt beter dan in de eerste helft. Brent met een mooi schot, helaas naast. O jee, wat gebeurt daar? Een aanslag op onze Daimy, die als een tijgerin aan het verdedigen was. Een fors jongetje stapte vol op Daimy haar voet. Daimy schreeuwde het uit (wat we niet van die bikkel gewend zijn) dus dan is het echt wel mis. Afgevoerd en meteen naar huis. Resultaat is een hele dikke bult, geschaafde enkel en verdrietig kind. Hopelijk valt de uiteindelijke schade mee en kan ze woensdag weer mee trainen.

Na de wedstrijd gingen er nog wat app-jes over het incident rond in de groep. Zie de app in dit geval.

Uiteindelijk maakte ODB nog 2 doelpunten, die ook Simon niet kon voorkomen en kwam Nootdorp niet verder dan een aantal mooie aanvallen. ODB heeft terecht gewonnen vandaag van onze kanjers en ODB mag zich nu ook kampioen noemen.

Onze kids hebben het zeker beter gedaan dan de vorige keer tegen ODB, dus daar mogen de spelertjes (en fans) trots op zijn. Hier kwam het team niet helemaal mee weg. In de kleedkamer gaf coach Adamo nog wel even een donderspeech, omdat niet alle kindjes scherp bezig waren vandaag, waardoor er een paar onnodige doelpunten vielen. Tja, ook dat kan gebeuren en leert het stel van.

De kleedkamer escapades hebben ook een vervolg gekregen. Leek er enkele weken geleden een ontluikende liefde te ontstaan tussen Rick en Daimy, nu was onze Rick op de kusjes toer. Davie, Lucas en Finn waren de “blije” ontvangers van een kusje op de wang. Ik meen me een mooie foto te herinneren van zijn vader, iets met hartendiefjes…. Zit het in de genen?

En Rinus, natuurlijk weer bedankt voor het fluiten!