Beker avontuur voorbij voor de F3

Haagse Hout F1

F-pupillen, F3, Groep 3 7

8 april 2015 18:00

Op woensdag 8 april mocht de F3 weer een ronde in de beker spelen (achtste finale). In de vorige ronde kwamen de mannen en vrouw de F3 tegen van de Haagse Hout. Deze keer mochten ze het tegen F1 van de Haagse Hout opnemen. Een zware wedstrijd in het vooruitzicht dus. Deze mannen staan namelijk eerste in de 4de klasse, zijn allemaal 2de jaars en hebben geen wedstrijd verloren…..

Zoals altijd lieten de mannen en vrouw zich natuurlijk niet uit het veld slaan en enthousiast startte ze de wedstrijd en niet onverdienstelijk. Vanaf het begin een spannende wedstrijd. Meteen Lucas in de aanval met een mooi schot van veraf. Vervolgens Bhodi die een poging deed, maar net niet erin (goede keeper Haagsche Hout trouwens). Paar hoekschoppen voor SV, maar net iets te hard genomen, waardoor ze voor langs de goal vlogen. Meteen kansen voor Haaghe Hout, maar gelukkig hebben we goede keepertjes en Rick wist hem goed te tegen houden.

Over en weer dus mooie aanvallen en kansen. Hoe lang gaan de SV-ertjes dat volhouden? Haagse Hout wist langzamerhand iets meer kansen te creëren en jawel, daar is de 1-0 voor Haagse Hout. Oeps een ongelukkige bal in het gezicht van Davie, maar gelukkig na even bijkomen ging alles goed. Nu hadden we natuurlijk afgesproken om onze kids niet meer om te laten kopen door de tegenstanders. Onduidelijk is nu of die boodschap door alle ouders nu goed bij alle kids is aangekomen (ik zal dit keer geen namen noemen@#!). Na een mooie bal door een SV-er gespeeld in de voeten van de tegenstander, was het boem van veraf de goal in over Rick heen. Onhoudbaar en wel een mooie goal (2-0), al is die van de tegenstander. Na een mooie redding van Rick, kon de 3-0 niet voorkomen worden.

Net voor rust nog een aanval door de gelen. Finn van afstand; goed tegen gehouden door de keeper, maar wel los gelaten wat een kans voor Tjebbe in de rebound creëerde. Met 3-0 de rust in, lekker limootje, complimenten voor het spel tot nu toe en peptalk van Adamo.

Fris en fruitig de 2de helft in. Nu Simon als keep met een mooie redding. Goede en snelle spelhervatting. Wat een samenspel nu! Daimy, kampioen ballen afhandig maken van de tegenstanders, passed hem door naar Brent die een mooie voorzet op maat gaf aan Bhodi, die de bal vervolgens schitterend in het doel schiet: 3-1. Zou het toch lukken om weer aansluiting te vinden?

Helaas, vrij snel na het doelpunt van SV, schiet een Haagse Hout spelterje een lobje over Simon heen, precies op maat met het gevolg 4-1 stand. De aanvallen bleven echter over en weer gaan, waarbij Haagse Hout succesvoller was dan SV. Als we Haagse Hout dan ook nog even helpen met een eigen doelpunt (5-1), wordt het wel wat lastig om de aansluiting weer te vinden. Simon als een tijger in de goal, wist veel te redden, maar de Haagse Houters bleven aandringen, de mannen en vrouw van SV begonnen wat vermoeider te raken. In de laatste minuten vlogen er (helaas) nog 2 ballen in het doel. Eindstand 7-1.

De ouders aan de kant hebben vol spanning de wedstrijd gevolgd en genoten van het spel van de kids. Ze hebben echt goed (over en samen) gespeeld. Af en toe wat hartverzakkingen, maar ja als dat alles is? Enige wat we gemist hebben zijn de pirouettes van Soufian!

Jammer dat het bekeravontuur voorbij is; het was wel een leuke en leerzame ervaring!