F3 speelt in de zandbak bij HDV een mooie wedstrijd

HDV F1

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

2 mei 2015 9:30

Na enigszins uitslapen (8.30 uur pas verzamelen…) en een heerlijk zonnetje aan de lucht, was het goed toeven aan de kant bij HDV. Het veld was wel een nieuwe ervaring. Pionnetjes om de lijn te markeren en in het midden 1 grote zandbak. Als we dat geweten hadden, hadden de emmertjes, schepjes en vormpjes ook mee gekund.

Vandaag wat afwezigen die heerlijk vakantie aan het vieren zijn: Davie, Bhodi en Rick. En Dani als extra spelertje die in mocht vallen.

Al snel viel het eerste doelpunt door een opbouw van Daimy naar Finn en vervolgens Brent die scoorde. Wat je over rechts kunt, kan je natuurlijk ook over links: opgezet door Dani, Lucas met de voorzet en Brent die hem er al weer in mocht tikken. Daarna nog een mooie kopbal van Brent net naast. HDV vond het nu wel even welletjes. De verdedigers en het middenveld van Nootdorp gingen deels ook liever aanvallen, waardoor er een gaatje viel en Daimy kan veel mannen aan, maar 2 of 3 tegen 1 wordt wel lastig. HDV maakte daar handig gebruik van en met een mooie aanval werd het 1-2.

Veel pogingen en mooie aanvallen door onze mannen en vrouw: op de paal, Dani in de handen van de keeper, Tjebbe net over, Dani net naast, schitterende voorzet Tjebbe, Simon achter de bal aan. HDV net voor rust weer mooie aanval en hoepla de 2-2 lag er in. Souf, die vandaag eerste helft keepte, kon hem niet meer tegen houden.

In de rust limonade met zand (kan ook niet anders in deze zandbak…) en Bart, die vandaag de honneurs van Adamo waarnam. Hij gaf de kids nog wat aanwijzingen, want hier moet toch echt meer in zitten.

De aanwijzingen hebben de SV-ertjes goed in hun oren geknoopt en na rust ging het weer als een trein. Iedereen hield nu goed zijn/haar plekje aan, speelde goed samen en het ene na de andere doelpunt viel er in! Simon, die de 2de helft keepte, had het relatief rustig op een paar uitbraken van HDV na. De hoogtepunten op een rijtje:

Combinatie Souf, Finn, Daimy naar Dani (schitterend boogje), Dani op de paal, Lucas over gekopt, Simon 2 keer supergoed tegen gehouden, pass Daimy en Finn mooi er in, wat doellijn geschoffel zonder resultaat, Souf op de paal en Dani in de rebound erin, Brent voorzet en Souf tikt hem erin, Dani pingelt door en cool in het doel, Finn hard aangepakt en onderuit geschopt, Dani die de keeper vervolgens uitspeelt, Finn bijna vanaf afstand erin (keepertje goed gehouden) en last but not least een schitterend samenspel tussen Brent, Finn en Dani die hem er in tikte!

Menigeen was de tel kwijt geraakt, maar gelukkig hebben we de groeps-app => een 9-2 overwinning! Weer een plaatsje dichter bij de top 3.

Ze hebben het weer prima gedaan, goed naar de aanwijzingen van coaches geluisterd, elkaar geholpen en goed samengespeeld en het weer hielp ook een handje mee.

Dit keer geen kleedkamer verhalen, Rick had een weekje vrij..... Dani bedankt voor het invallen en Bart voor de coaching!