SV Nootdorp verliest in de slotfase van TAC’90.

TAC'90 1 (zon)

1e klasse C

30 september 2023 15:00

Anoniem

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelden wij tegen TAC’90 de eerste thuiswedstrijd in de competitie van het seizoen. Na het verlies uit bij Forum Sport van vorige week moesten we deze week de drie punten in Nootdorp proberen te houden. Dit zorgde voor een spannende wedstrijd, waarin de kansen voornamelijk pas in het slot van de wedstrijd ontstonden.

De eerste helft ging gelijk op. Het was voor beide teams een schaakspel op het middenveld. Wij konden helaas alleen in de omschakeling gevaarlijk worden door de snelheid van Joey en Lucius voorin. TAC’90 kon daar ook niet veel tegenin brengen want we maakten het veld erg compact.

In de tweede helft veranderde er weinig. Nog steeds ontstonden er geen grote kansen en zou je denken dat een gelijkspel terecht geweest zou zijn. Met nog tien minuten op de klok wisselde wij drie keer en kregen direct een grote kans. Dit werd gevolgd door een uitbraak van TAC’90. Een voorzet de voorlangs de goal rolde kon niet worden binnengegleden door de aanvaller van TAC’90. De scheids had echter een klein vergreep gezien en floot wel heel eenvoudig voor een penalty. Deze penalty werd gestopt door Yannic Augustinus en ook de rebound ging er niet in. Helaas werd het derde schot Yannic te veel en belande die wel in de touwen. Niet veel later werd het ook 0-2. Na dit doelpunt ontstond er een opstootje op het veld. Veel spelers gingen zich hiermee bemoeien. Uiteindelijk liet de scheidsrechter een speler van TAC’90 de rode kaart zien en werd de wedstrijd tijdelijk gestaakt. Toen na een afkoelingsperiode de wedstrijd weer begon kregen wij nog een aantal goede kansen waarvan er een afgerond werd. Met een 1-2 achterstand kregen wij in de laatste minuut nog een goede mogelijkheid. Joey van Maaren kon de bal echter helaas niet tussen de palen krijgen. Zo werd de wedstrijd met 1-2 verloren.

Komende week spelen wij uit tegen SV Den Hoorn.

Foto’s: Jordy de Ruiter

1.jpg 2.jpg 7.jpg

7.jpg 9.jpg

klik hier voor meer foto's van de wedstrijd