RKDEO TREKT NIPT AAN LANGSTE EIND IN DERBY TEGEN SV NOOTDORP

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Het was voor het eerst in de historie van beide verenigingen dat sv Nootdorp en RKDEO tegenover elkaar stonden in competitieverband. Er zijn diverse vriendschappelijke- en bekerwedstrijden gespeeld, maar nog nooit stonden beide teams tegenover elkaar in de strijd om de punten. RKDEO zakte afgelopen weken wat weg uit de kopgroep en wilde dus alles uit de kast halen om weer de weg naar boven te vinden. sv Nootdorp staat troosteloos onderaan met na zeven wedstrijden nog steeds op nul punten en wilde tegen de dorpsgenoten de eerste punten gaan pakken.

Tekst & foto’s: Sander de Hollander

Alle voorbereidingen ten spijt, maar het weer werkte totaal niet mee. Gedurende de gehele wedstrijd viel de miezerregen naar beneden, maar werd het aanwezige publiek wel getrakteerd op een spannende wedstrijd. De rust werd met 0-0 gehaald en na de doelwisseling wist RKDEO op 0-2 voorsprong te komen. sv Nootdorp kwam nog terug in de wedstrijd en daarna was het voor RKDEO billenknijpen, maar de 1-2 werd over eindstreep getrokken. In het warme en droge clubgebouw begon direct na het eindsignaal de ‘derde helft’ en was het nog lang druk en gezellig met alle dorpsgenoten door elkaar heen.

Na acht minuten werd de bal uit een voorzet van Joey van Maaren van sv Nootdorp voor het doel ingegleden door Tony van der IJssel, maar het leverde niet meer dan een corner op. Na een kwartier een mogelijkheid voor RKDEO. Uit een vrije trap van Irian Boeschoten richting tweede paal, kon Sven van Noppen nog een voet tegen de bal krijgen, maar het speeltuig belandde in handen van doelman Yannic Augustinus. In de tegenaanval kon RKDEO-doelman Huub Koning een inzet van Joey van Maaren met de voet keren. Na dik een half uur ging de bal na een voorzet van Randy Stanneveld voor het RKDEO-doel langs. Twee minuten later een mogelijkheid aan de andere kant. Op aangeven van Izzy Rosini kopte Youni de Bruin voor het doel in, maar keeper Augustinus bokste de bal weg.

Vlak daarna weer een kans voor de bezoekers. Na een voorzet van Olaf Kramer, kreeg Jazz Vermeer de bal niet onder controle, maar Sven van Noppen kon alsnog inschieten, maar opnieuw redde doelman Augustinus. Vlak voor rust had voor de thuisploeg Job Verhagen pech met een schot naast. Geen doelpunten dus in de eerste helft bij de Nootdorpse derby.

Na drie minuten in de tweede helft mocht RKDEO een vrije trap nemen recht voor het vijandelijke doel, maar het schot van Tommy Simonis ging hoog over. Aan de andere kant kogelde Job Verhagen wederom naast. In de zevende minuut na de thee was het dan toch raak. Olaf Kramer van RKDEO ontsnapte aan buitenspel en bediende Sven van Noppen op maat die de 0-1 liet aantekenen. Na een uur leek sv Nootdorp-aanvaller Tony van der IJssel gevaarlijk te gaan worden toen de bal tussen hem en Fabian Pak van RKDEO viel, maar Pak kon samen met doelman Koning het gevaar onschadelijk maken.

In de 67e minuut wist RKDEO de marge te verdubbelen. De bal kwam uit een voorzet van de net ingevallen Dylan Boapeah bij Sven van Noppen, die kon aannemen en scoren. Tien minuten later kwam sv Nootdorp toch terug in de wedstrijd. Op aangeven van Dylan Ligeon wist Tony van der IJssel voor het doel keeper Huub Koning met een kopbal te verassen: 1-2. Voor RKDEO was het in de slotfase billenknijpen. Het laatste wapenfeit was ook voor de gastheren. Uit een vrije trap van Justin van Rijswijk kopte Peter Lomonaco de bal in handen van doelman Koning. Het bleef derhalve bij 1-2. RKDEO sluit weer aan, sv Nootdorp blijft op de hatelijke nul staan.

SVN-RKDEO_6715.jpg SVN-RKDEO_6735.jpg SVN-RKDEO_6745.jpg

SVN-RKDEO_6755.jpg SVN-RKDEO_6830.jpg SVN-RKDEO_6840.jpg