Tweede overwinning dit seizoen tegen Voorschoten’97

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Al jaren zorgen Voorschoten’97 en wij voor veel spektakel in de Eerste Klasse bij onderlinge ontmoetingen. De wedstrijden bevatten vaak veel doelpunten en zijn regelmatig erg spannend. Dat was afgelopen zaterdag ook het geval. Voorschoten’97 is momenteel een directe concurrent en wij moeten elke wedstrijd winnen.

Toch was het Voorschoten wat het beste uit de startblokken kwam. Al vroeg in de wedstrijd kwamen zij na een fout op een 0-1 voorsprong. Vijf minuten later was het weer raak. Na 12 minuten keken we dus al tegen een 0-2 achterstand aan. Gelukkig wisten we al snel het tij te keren. Nog voor de 20ste minuut kon Joey van Maaren een goede voorzet van Koen van der Gaag inkoppen. Direct hierna wist Joey ook zijn tweede goal van de wedstrijd te maken met een afstandsschot van 20 meter. Daar bleef het voor de rust niet bij, want met nog 10 minuten te spelen was, gelegenheidsspits, Justin van Rijswijk trefzeker. Hij kwam goed voor zijn man en kon met een mooie kopbal de 3-2 op het scorebord zetten. De wedstrijd was dus volledig omgedraaid.

Na de rust bleef het de hele wedstrijd spannend. Voorschoten speelde voornamelijk op onze helft en wij konden enkel in de counter gevaarlijk zijn. Met nog een klein kwartier te spelen viel dan toch de 3-3. Een vrije trap werd goed gered door doelman Jordi de Bruijn, die zijn officiële debuut maakte, maar kon in de rebound opnieuw voorgegeven worden en belandde uiteindelijk in de goal. In de 84ste minuut kreeg Koen van der Gaag nog een grote kans op de voorsprong na een voorzet van Joey maar deze inzet kon nog gekeerd worden. Het leek af te streven op een gelijkspel. In de 89ste minuut kwam daar toch de verlossing. Koen ging één-op-één met de keeper, na een dieptebal van Mitchell Abdoel, en hij wist de bal over de keeper heen te spelen en de 4-3 te maken. De vreugde was groot en het doelpunt werd uitgebreid gevierd. De blessuretijd, van een kwartier, werd nog wat onvriendelijk en vielen er nog een aantal kaarten. Na ruim 105 minuten voetbal vloot de scheidsrechter af en was de tweede overwinning van het seizoen een feit. Dit moest daarna natuurlijk even gevierd worden!

Komende zaterdag wacht er een belangrijke uitwedstrijd bij SV Honselersdijk.

📸 Alex Pronk

NootdorpVootschoten20240120-01.jpg NootdorpVootschoten20240120-02.jpg NootdorpVootschoten20240120-04.jpg
NootdorpVootschoten20240120-05.jpg NootdorpVootschoten20240120-06.jpg NootdorpVootschoten20240120-03.jpg