Geweldig seizoen 16-1 afgesloten met 3e prijs

2491EH
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3866595

Op locatie van Wilhelmus was afgelopen zaterdag de finaledag van de Haaglanden Cup. Het weer was heerlijk, de ambiance perfect, overal vuurwerk, trommels en heel veel supporters voor de vele wedstrijden die werden gespeeld. Zoals gebruikelijk dit seizoen hadden we niet meer dan 12 jongens tot onze beschikking, dus we konden ons weinig veroorloven. In het nieuws was te horen dat het nog nooit zo droog was geweest als de afgelopen maand en helaas werden wij ingedeeld op veld 5 van Wilhelmus, wat natuurgras is. De combinatie einde seizoen en zo veel droogte resulteerde in een kurkdroog knollenveld die eigenlijk finale onwaardig was. Maar goed beide ploegen moeten hiermee dealen en om 14.15 floot de scheidsrechter af voor de finale tegen de leeftijdsgenoten van DSO uit Zoetermeer. In de eerste 20 minuten moesten beide ploegen een weg zoeken op het veld en goed voetbal was lastig. Aan onze kant lukte het maar moeilijk om de bal goed onder controle te krijgen en ons combinatiespel was ver te zoeken. Toch kwamen we bijna op een 1-0 voorsprong, maar Bhodi tikte de bal net te ver langs de keeper toen hij deze omspeelde en de hoek om af te ronden werd hierdoor te lastig. De tegenstander zag een mooi schot via de paal uit het doel verdwijnen, dus qua kansen vrijwel gelijk. Vanwege het warme weer werd er na 20 minuten een drinkpauze ingelast en direct hierna kon Hugo weggestuurd worden en hij ronde goed af, 1-0. Niet veel later een goede aanval over de rechterkant waar Bhodi naar binnentrok en Kaya vrij vond die beheerst tegendraads binnenschoot, 2-0. Zonder dat we echt goed spel hebben laten zien gingen we de rust in met een goede voorsprong. Buiten in de schaduw hebben we de rust doorgebracht en is er aangegeven dat als we deze inzet blijven volhouden dat we hier als winnaars van het veld af zouden stappen. Wij begonnen de tweede helft uitstekend, want na een hele mooie pass van Davie kon Hugo met buitenkant rechts de keeper verschalken, 3-0 en geen vuiltje aan de lucht zou je denken. Maar zoals al heel vaak dit seizoen houden we van een beetje spanning en direct na onze goal scoorde DSO de 3-1 en niet veel later werd een vrije trap schitterend ingeschoten, de bal stuiterde via de onderkant van de lat terug het veld in, maar het haviksoog van de grensrechter zag dat de bal over de lijn was. Achteraf hebben we de beelden teruggekeken en de bal was inderdaad ruim over de lijn en zo stond het 3-2. Met nog een minuut of 15 te spelen ging DSO vol op de aanval spelen, wat resulteerde in een paar hachelijke momenten, maar onze verdediging stond sterk deze wedstrijd en onze rots in de branding Frank liet niets meer door. In de laatste minuten voor het eindsignaal kwam de bevrijding, Hugo werd diep gestuurd, frommelde met rechts de bal langs zijn tegenstander en kon Emile bedienen die de bal in het lege doel kon werken. Eindstand 4-2! Zo sluiten we een geweldig seizoen af met de derde prijs, want na het kampioenschap en de KNVB beker pakken we ook de Haaglanden Cup. Bijna iedere wedstrijd zijn we maar met 12 of 13 spelers aangetreden. Van de 40 wedstrijden hebben we maar 4 keer verloren. Aan het begin van het seizoen starten we met 3 spelers die de onder 15 leeftijdscategorie hadden en aan het einde waren dit er 5. Dit laat zien dat we met een talentvolle lichting te maken hebben, waar de club de aankomende jaren nog veel plezier van gaat hebben. Voor mij als trainer was dit een seizoen met vele uitdagingen, maar het resultaat is fenomenaal en de groep is top! Het was een gaaf seizoen die niemand snel zal vergeten. Bedankt ook namens Alex en Richard en voor iedereen een fijne zomervakantie.

E754B7A2-82C7-4203-BA90-B44B921B8CB5.JPG E52B4D9B-0E64-4124-86D8-C7F3CC392EEE.JPG

AFE3B63E-4EC2-483A-AF90-1F8CFB779B23.JPG A00863F2-B8FA-4120-8040-E2DFCAFFEA2D.JPG