Eindelijk weer 3 punten!

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Met windkracht 6 mochten de jongens van 16-1 afgelopen zaterdag aantreden tegen hun leeftijdsgenoten uit Barendrecht. De eerste wedstrijd was in 1-1 geëindigd net zoals de laatste 7 potjes van de 16-1, dus deze zaterdag was iedereen erop gebrand om de drie punten in eigen huis te houden. De omstandigheden waren door de wind erg lastig. Ons veldspel was slecht, simpele ballen werden ingeleverd en hierdoor ging het spel heen en weer. Aan beide kanten kon er de eerste helft een goal vallen. Het eerste doelpunt wat wij maakten werd afgekeurd door buitenspel en niet veel later kon Bhodi vrij voor de keeper intikken, maar zijn puntertje ketste onderkant lat weer uit de goal. Als het voorin niet lukt dan maar via de centrale verdediger dacht Winston, want na goed voor zijn man te zijn gekomen ramde hij de bal in de verre hoek, 1-0, wat tevens de ruststand was. Ons spel werd in de tweede helft niet veel beter en we waren heel onrustig in de laatste fase, waardoor veel mogelijkheden niet goed uitgespeeld werden. Toch was het Emile die na een een-twee met Kaya de bal in de verre hoek kon krullen, waardoor we wat meer lucht kregen. Barendrecht ging opportunistisch spelen en in de laatste paar minuten vonden ze toch de aansluitingstreffer door een vrije trap binnen te koppen. Meer kansen kwamen er niet, dus eindelijk weer eens drie punten. Hierdoor kunnen we de onderste regionen van de ranglijst wat achter ons laten en een beetje omhoog kijken naar de nummer 4 en 5. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen de koploper Alexandria op het programma.