16-1 weet kansen niet te verzilveren

2912TL
NIEUWERKERK AD IJSSEL
tel. 0180-313812

Waar ik afgelopen week afsloot met de mededeling dat we deze zaterdag naar Alexandria moesten had Nieuwerkerk moeten staan. Gelukkig wordt het verslag niet uitvoerig gelezen en stonden alle jongens zaterdag op de goede plek. Het was slecht weer, veel regen en in plaats van het mooie hoofdveld met tribune werden we verplaatst naar een veld achteraf. Nieuwerkerk startte zoals we hadden verwacht, hoog druk en goed voetbal. We wisten in de eerste helft te weinig onder deze druk uit te voetballen en zo werd de eerste helft een hele lastige. Veel kansen werden er over en weer niet gecreëerd, maar uit een dood spelmoment, stonden onze jongens te kijken hoe de tegenstander de bal vrij in kon schieten, 1-0. Eigenlijk hebben we de eerste helft zo goed als geen kansen gecreëerd, maar door een verkeerd geraakte bal door de tegenstander uit een corner belande de bal voor de voeten van Anyello, die de bal tergend langzaam over de doellijn zag rollen. 1-1 was de ruststand. In de kleedkamer is het voornamelijk gegaan over de wil om te winnen en dat er bij deze stand nog alles mogelijk is als de juiste instelling er maar zou komen de tweede helft. We zijn goed uit de kleedkamer gekomen en net zoals vele wedstrijden hebben we de tweede helft bijna niets meer weggegeven. Er zijn talloze jongens in scoringspositie gekomen het ontbrak alleen aan scherpte voor de goal. Van de 7 opgelegde kansen ging er niet 1 in en dus stond aan het einde van de wedstrijd weer een gelijkspel op het bord. Erg zonde want deze tweede helft had meerdere goals verdiend en nu beloon je jezelf niet. Aankomende week staat er een belangrijke wedstrijd op het programma en mogen we naar Alphen voor de halve finale van de beker tegen ARC.