Prima overwinning 16-1

3053PM
ROTTERDAM
tel. 010-4224918

De uitwedstrijd tegen VOC stond afgelopen zaterdag op het programma. Er was weer het nodige puzzelwerk nodig om tot een volwaardig elftal te komen, maar met de hulp van 16-2 en 15-1 is het weer gelukt. Het schijnt dat puzzelen goed is voor je hersenen, ik verwacht dat ik dit seizoen flink wat slimmer ben geworden ondertussen. In de warming up haakte Davie af en moest Tunahan gelijk aan de start staan, terwijl hij er al een volwaardige wedstrijd op had zitten en binnen 10 minuten in de eerste helft speelde ook de blessure van Jayden weer op en moest hij vervangen worden door Aly. Al na twee minuten in de eerste helft kon Hugo weggestuurd worden en direct de 1-0 op het scorebord zetten, wat een heel lekker begin was. Ons spel was beter dan dat van VOC en de nodige kansen werden gecreëerd. Aan het einde van de eerste helft zette onze keeper Frank Hugo met een mooie uittrap alleen voor de keeper en gingen we met 2-0 de rust in. Gezien de kansenverhouding hadden dit er makkelijk meer kunnen zijn. Het lukte ons niet goed om de concentratie hoog te houden, wat ook lastig is als je veel op de helft van de tegenstander speelt, maar dit zorgde er wel voor dat door een onoplettendheid direct na rust de 1-2 werd binnengeschoten. Gelukkig kon 10 minuten later Emile de 3-1 binnenschieten na een assist van Kaya. Ilias kwam binnen de lijnen voor Tunahan en Dylan voor Hugo en beide wisselspelers pikten nog een goaltje mee, waardoor de einduitslag na nog één tegengoal op 2-5 uitkwam. We hebben in de tweede helft meerdere keren de paal geraakt en in zeer kansrijke positie gemist, dus de trainer van de tegenstander zij terecht dat hij blij was dat we ze nog enigszins gespaard hadden. Door deze overwinning stijgen we naar plek 4 en is het vrijwel zeker dat we de plek in de 5e divisie veilig hebben gesteld. Volgende week ontvangen we Quick Boys en doordeweeks spelen we voor de Haaglanden Cup tegen HMSH.