Topwedstrijd eindigt in gelijkspel

2566BZ
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3680323

Dit weekend stond er wederom een hele mooie tegenstander op het programma voor de jongens van de 16-1. Om 15.45 uur mochten we aantreden tegen Quick in Den Haag. Aangezien de selecties van de O17 en de O16 erg krap zijn en beide met blessures te maken hebben kwamen we het veld op met 5 jongens die al een wedstrijd in de benen hadden en twee geblesseerde spelers. Ondanks dit gegeven staan de jongens er iedere wedstrijd en is er niemand die verzaakt. Na wat schermutselingen in de beginfase kregen wij een grote kans om de eerste goal te maken, maar Hugo kon in een 1 op 1 situatie met de keeper niet succesvol afronden. Onze tegenstander was de eerste 20 minuten van de wedstrijd de betere en kwamen ook op 1-0 voorsprong. Na 25 minuten gingen wij beter spelen en dit goede spel werd beloond, vlak voor rust kon Emile een mooie aanval afronden na een panklare assist van Anyello. In de kleedkamer zijn de jongens toegesproken dat ze vertrouwen moeten hebben in eigen kunnen en dat we met 1-1 een hele goede uitgangspositie hadden op een resultaat. De spitsen van Quick waren de hele wedstrijd een zware last voor onze verdedigers en direct na rust wisten ze te ontsnappen en stond het al snel 2-1. De woorden van de trainer zaten nog vers in de gedachten van onze rechtsachter Dennis, want waar hij de eerste helft met weinig vertrouwen op goal schoot ramde hij vlak na de achterstand een bal schitterend op goal. De keeper had een dito redding, maar de opvolgende corner werd goed door Dani binnengekopt. De rest van de tweede helft ging op en neer en halverwege was de pijp bij een aantal spelers echt leeg. Gelukkig hadden we hulp van de O15 en konden we twee wissels inbrengen. De spanning was de laatste 20 minuten groot en slecht voor mijn hart! Aan beide kanten had de goal kunnen vallen, maar ik denk dat beide ploegen konden leven met de 2-2 eindstand. Wederom dus een gelijkspel, maar weer een geweldig resultaat. De jongens beseffen het zich natuurlijk niet, want zij willen alles winnen, maar wij spelen als relatief kleine club tegen vooraanstaande amateurverenigingen. Een aantal jaar geleden waren deze wedstrijden een makkelijke prooi voor de tegenstander geweest. De jongens verdienen de complimenten voor dit gelijkspel en met een fitte selectie zit er mogelijk nog meer in. We mogen dus trots zijn op onze resultaten en gaan met veel vertrouwen as zaterdag richting Quick Boys!