Nog maar weer een gelijkspel

Spijkenisse JO16-1

Divisie 5 C

11 maart 2023 12:00

L. Robbemond

Sportpark Jaap Riedijk
Maaswijkweg 100
3207JZ
SPIJKENISSE
tel. 0181-646379

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Spijkenisse op het programma. In verband met het slechte weer de afgelopen dagen was het puzzelen voor de thuisploeg om alle wedstrijden op kunstgras te laten spelen, maar met een half uurtje vertraging konden we dan toch aanvangen. We zijn gestart met de tactiek die de laatste wedstrijd een heel goed resultaat heeft opgeleverd in de beker, maar deze zaterdag misten we de discipline, verloren we veel duels en was bijna iedere tweede bal voor de tegenstander. Ondanks dit gegeven kwamen we mooi op voorsprong door een goal van Bhodi en stond niet veel later Hugo alleen voor de keeper, maar die werd net te veel gehinderd om goed in te kunnen schieten. Spijkenisse kwam veel te vaak door de as van het veld door en creëerde hier veel onrust mee in onze verdediging. Een afgeslagen corner werd hard ingeschoten door de middenvelder van Spijkenisse en niet veel later maakte Spijkenisse door ons centrum de 2-1. Gezien het spelbeeld was dit terecht, maar gezien de kansen hadden wij er beter voor moeten staan. In de rust hebben we vooral gesproken over onze instelling, positiviteit en vertrouwen en is er een tactische wijziging doorgevoerd. De tweede helft kwamen we goed uit de startblokken en kon Bhodi na een mooi pasje van Fedde de 2-2 binnenschieten. Niet veel later kwam Bhodi vrij voor de keeper, maar de hattrick werd voorkomen. Tien minuten voor tijd kon Hugo over links doorkomen, zijn schot werd nog gestopt door de keeper, maar de afgeslagen bal werd duidelijk door een Spijkenisse speler met zijn hand tegengehouden, waardoor wij een strafschop kregen. Tot nu toe zijn alle strafschoppen benut door Kaya, maar deze zaterdag belande de bal helaas aan de verkeerde kant van de paal, waardoor de eindstand 2-2 is gebleven. We hebben nu vijf keer gelijkgespeeld, waardoor we maar op vijf punten staan deze competitieronde. Dit is geen goede afspiegeling van het niveau wat we in veel wedstrijden behaald hebben. Maandag krijgen we de herkansing tegen VOC.