Vervolgd de JO19-1 de koers naar promotie, tegen Wippolder?

Wippolder JO19-1

Hoofdklasse (2e fase) D

19 november 2022 15:00

A Laouhaichi

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

Afgelopen zaterdag speelde SVJ019-1 zijn 4e wedstrijd in de 2e fase van de competitie.
Wippolder was de tegenstander die in de 1e 3 wedstrijden wisselende resultaten had geboekt.

SVJ019-1 ligt goed op koers om promotie te bewerkstelligen naar de 4e divisie met de kerst.
De mannen van Richard Urgert staan ongeslagen 1e en hebben 3 punten voorsprong op de achtervolgers met nog 4 wedstrijden te gaan.
SVJ019-1 is de te kloppen ploeg op dit moment en dat zien we in de speelwijze die de tegenstanders hanteren. Erg verdedigend en hopen op een omschakel moment om de j019-1 pijn te kunnen doen.

Dan de wedstrijd!
Wippolder J019-1 die met een reserve keeper aan de start vd wedstrijd verscheen omdat de 1e keeper die 2 weken geleden zijn debuut maakte in Wippolder 1 zijn hand had gebroken, zou je zeggen daar liggen wat mogelijkheden voor de J019-1 maar niets was minder waar.

SVJ019-1 begon scherp en met goed voetbal werd al goed de 2e keeper op de proef gesteld.
Maar dat bleek in de eerste fase een obstakel te zijn. We hebben wel geteld 7 uitgespeelde  kansen gehad maar de keeper of de paal redde Wippolder van een grote achterstand in de begin fase.
Wippolder kwam er af en toe ook in de omschakeling doorheen maar strande in de eind fase.

In minuut 22 kwam toch de verlossing vanuit een combinatie van achteruit gaf Dion een mooie steek bal op Jens Raven die goed de ruimte in liep. Jens nam de bal mooi aan en kapte zijn tegenstander uit en schoot feilloos de 1-0 op het scorebord.

De J019-1 ging door en kwam er verschillende keren goed doorgeen om de wedstrijd al vroeg in het slot te gooien maar de reserve keeper van Wippolder speelde de wedstrijd van zijn leven. Hij pakte verschillende mooie reddingen en hield zijn ploeg over eind.
In de 35e minuut kwam dan toch iets wat onverwachts de 1-1 uit een omschakel moment en zo was de wedstrijd weer helemaal open.

SVJ019-1 liet het er niet bij zitten en deed er nog een tandje bij. Vlak voor rust was het weer Jens Raven die vanuit een mooie dieptebal van Stijn, de bal direct op zijn pantoffel nam, de keeper pakte in 1e instantie nog de bal maar in 2e instantie schoot Jens met een lage schuiver de 2-1 op het scorebord. Wat tevens de ruststand was.

Na de thee waren de mannen van Richard goed de kleedkamer uit gekomen. Wippolder werd goed onder druk gehouden en kwam er nauwelijks meer uit. In de 65e minuut werd een schot van Mark na een corner door een verdediger met de hand getoucheerd en ging de bal op de stip.

Topscorer Jens R ging achter de bal staan en schoot zijn 3e goal van de middag en de 3-1 op het scorebord en zo was de overwinning een feit.
In de laatste 25 minuten werd er niet meer gescoord en zo blijft de ongeslagen status van de mannen van Richard Urgert een feit.

Met nog 3 finales voor de boeg komt SVJ019-1 dicht bij de beoogde promotie naar de 4e divisie.

Volgende week staat de uit wedstrijd tegen DSVP J019-1 op het programma.