1-2 winst in een late wedstrijd tegen Den Hoorn

2635DJ
DEN HOORN ZH
tel. 015-2614973

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Den Hoorn op het programma. Om 17:00 werd er afgetrapt voor wat een spannende wedstrijd bleek te worden.

Na een eerste helft met veel fouten van beide kanten, gingen de teams rusten met een 0-0 tussenstand. Beide teams hadden veel balverlies en waren niet in staat om goede kansen te creëren. Daar moest voor Nootdorp in de tweede helft verandering in komen.

Toch begon de wedstrijd na de rust niet goed voor SV Nootdorp. Den Hoorn wist snel op 1-0 voorsprong te komen. Direct doordrukken lukte ze echter niet, meerdere kansen bleven namelijk onbenut. Daarnaast moest Nootdorp weer in de aanval om opzoek te gaan naar de gelijkmaker. Dit lukte uiteindelijk ook, Nootdorper Joey van Maaren wist namelijk de 1-1 op het scorebord te zetten.

Door de gelijke stand veranderde de wedstrijd. Beide teams winsten mogelijkheden te creëren en het was duidelijk dat er nog een winnend doelpunt kon vallen. Den Hoorn had meerdere mogelijkheden om laat in de wedstrijd nog te scoren. Toch was het Nootdorp dat aan het langste eind trok. Joey van Maaren scoorde namelijk zijn tweede doelpunt van de wedstrijd, diep in blessuretijd. Deze 1-2 voorsprong wist de ploeg over de streep te trekken en zo konden de 3 punten mee in de tas naar Nootdorp.