16-1 steviger aan kop

3053PM
ROTTERDAM
tel. 010-4224918

In verband met de vakantie was de uitwedstrijd van zaterdag tegen VOC verschoven naar maandagavond.
Er stond veel op het spel aangezien VOC tweede op de ranglijst stond met 1 punt minder dan wij. Aangezien VOC in een 4-4-2 formatie speelt met een razendsnelle spits hadden we wat tactische aanpassingen gedaan. Maar ook de tegenstander kan met aan andere tactiek voor de dag komen, zo bleek, dus met behulp van de jongens in het veld moesten we vrij snel onze tactiek wat bijschaven.

In de beginfase werden de spitsen van VOC goed in stelling gebracht wat resulteerde in een knal van afstand die schitterend door Frank uit de kruising werd geplukt. Niet veel later was er een duel binnen de 16 tussen Frank en de spits van VOC, waar de scheidsrechter besloot om de bal op de stip te leggen. Deze werd feilloos binnengeschoten. VOC bleef sterk in de eerste helft en wij creëerden te weinig, maar na een mooi ingeschoten vrije trap aan het einde van de eerste helft van Kaya konden we de rust in met een 1-1 stand, waar we niet ongelukkig mee mochten zijn.

De boodschap in de kleedkamer was helder, we moesten zorgvuldiger zijn in de passing en meer agressiviteit tonen in de duels. Deze maandagavond hebben we weer bewezen dat we een wedstrijd volledig om kunnen draaien en dat we uitstekend een knop om kunnen zetten, want de tweede helft was vele malen beter dan de eerste en alle opdrachten werden uitstekend uitgevoerd. Direct na rust werd Hugo diep gestuurd door Kevin en zijn voorzet werd bij de tweede paal ingeschoten door Bhodi. Vrij snel daarna was een afstandsschot te machtig voor Frank, 2-2. Na een goede aanval over de rechterkant kon Kaya de mee opgekomen rechtsachter Dennis in stelling brengen om de 2-3 binnen te schieten. Vanuit een corner die doorgekopt werd door Emile kon Winston de 2-4 maken en wederom uit een corner maakte Bhodi de 2-5. Een zeer mooi resultaat die ervoor zorgt dat we nu 4 punten voorsprong hebben op de nummer 2.

Zaterdag wacht de wedstrijd tegen de nummer 3 van de ranglijst 's-Gravenzande.