Sv Nootdorp D3 -Stompwijk D1 4-3

Stompwijk D1

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

14 maart 2015 11:00

Zaterdagmorgen 14 maart 2015 een dag met diverse felicitaties en een datum om niet gauw te vergeten net als 20 december 2014. Dit zijn de dagen dat Sv Nootdorp voor de tweede keer een koploper pijn doet en de volle buit op hun punten saldo bij schrijft en voor een tweede maal dik verdiend. Het is zaterdag morgen 11 uur de enige die vandaag ontbreekt is Marko Toonen de trainer/leider. Het team is druk en gespannen voor deze wedstrijd.

Stompwijk is aangetreden met een gehavend team en mag de aftrap nemen, net als in de eerste wedstrijd zijn het grote en fysiek sterken jongens die dit team dragen. Sv Nootdorp heeft van deze eerste wedstrijd geleerd en ging er goed tegen aan het was een op en neer golvende wedstrijd waar de D3 van Sv goed partij gaf en na ongeveer een kwartier op voorsprong kwam door Nick  1-0. Bij stompwijk viel nog een steunpilaar uit en de keeper werd op zijn plek gezet en een reserve keeper kwam er voor in de plaats. Na deze wissel wist stompwijk nog 1-1 te maken voor de rust.

Na de rust gaat Sv goed van start want binnen no time wordt de bal veroverd en door Nick er in geknald 2-1. Even weet Stompwijk het niet meer want de 3-1 word uit een voorzet van Tim door een eigen speler het doel in gewerkt. Stompwijk wat een paar hele goede sterke spelers heeft ligt op de knieën. Johan heeft het team goed staan en ieder doet zeer goed zijn plicht met als resultaat dat Tyler aanlegt voor de 4-1. Sv Nootdorp denkt dat het gedaan is met stompwijk, maar stompwijk herpakt zich en gaat zoals het de hele wedstrijd voetbalt en ook partij krijgt er stevig in en tegen aan. Waar het schreeuwt om een vrije trap zo hard komen ze in op de spelers van Sv. Stompwijk krijgt de overhand Sv lijkt moe gestreden. Stompwijk weet de 4-2 te maken en net voor tijd is het ook nog 4-3.  De wedstrijd had niet langer moeten duren. Maar deze stevige pot  is tot een goed einde gebracht en het team heeft gestreden voor wat het waard was.

Na het laatste fluit signaal geven beide partijen de hand en wordt Sv terecht gefeliciteerd met de overwinning. Stompwijk was er ziek van maar was eerlijk. Wat sneu voor hun is, is het verliezen van de nr. 1 positie en wat zo belangrijk is  voor de D3 van Sv is het behouden van de derde plaats.

Op naar volgende week. Weer een thuis wedstrijd tegen graaf vac w II met de goede instelling en strijd zit er grote kans in dat de punten in Nootdorp blijven .

Succes.