F3 moet in Vredenburch zijn meerdere erkennen

Vredenburch F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

7 maart 2015 8:30

Vol goede moed vertrok het 10-tal van de F3 richting Rijswijk. Vorige keer 7-0 verloren tegen de nummer 2; dat kan beter! De leiders/coach reden voorop, dus “follow de leader(s)” zou je denken. Aangezien het regelmatig is voorgekomen dat ze toch als laatste aankomen, reed niet iedereen blind achter ze aan. 10 minuten nadat de meesten er waren, kwamen ook Adamo en Rogier met een aantal trouwe volgers binnen gelopen.

De kids al juichend voor top Oss (?!) mee genomen naar de kleedkamer. Na een motiverende speech van Adamo, renden de mannen en vrouw al stuiterend naar veld 4. Wel tegenstanders, geen scheids….. met het gevolg dat de wedstrijd 10 minuten later startte. Voordat de ouders warm waren aan de kant, vloog het eerste eerste doelpunt voor Vredenbrug er al in. Wat gebeurt hier?

Redenen genoeg om snel bij zinnen te komen. Aanvallen heen en weer tussen Nootdorp en Vredenburch. Mooie reddingen door keeper Rick en oeps dan toch ineens 2-0 achter. Vredenburch wist onze verdediging van slag te krijgen door de bal achter hen te spelen. Enige verwarring en als een stel bijen vloog onze verdediging samen op de honing (aanvaller) af, wat ze normaliter helemaal niet doen. Daarmee trok Vredenburch wel een gaatje in de achterlinie en plop nummer 3 lag er in.

Maar niet getreurd, de Nootdorpertjes  gaven niet op en bleven ook de aanval op zoeken. Uit een hoekschop kreeg onze kleinste man (Bhodi) een geweldige kopbal kans, net naast de goal. Errug jammer. Vervolgens brak Vredenburch weer uit en ondanks het goede keeperswerk van Simon en ook de verdedigers Daimy, Davie en Tjebbe die de bal nog wegschopten, kon de 4-0 niet voorkomen worden.

Baltechnisch deden onze mannen en vrouw het zeker niet slechter dan de mannen van Vredenburch, in tegendeel. De mannen van Vredenburch waren gewoon qua kracht sterker en fysieker ingesteld. Ook een poging van Bhodi om dan maar gewoon een goede duw te geven met 2 handen had totaal geen effect. Dat jongetje rende ongestoord verder met de bal.

Nu moet het toch eens afgelopen zijn vonden de mannen voorin bij de 4-0. Na 3 doelpogingen achter elkaar door verschillende SV-ers, schoot Lucas hem er netjes in. Joehoe 4-1! Na de aftrap weer een snelle doelpoging en schoot Finn hem op de lat. Maar ja, de lat is er niet in. Aan beide kanten nog verschillende hoekschoppen en kansjes. Ja, en dan komt er toch nog een goede kans voor Vredenburch: 5-1.

In de laatste minuut stevende Nootdorp, door een mooi samenspel tussen Brent, Rick en Soufian af op een vrij zekere goal voor een 5-2 eindstand. De scheids besloot de wedstrijd midden in de aanval af te fluiten ……. Bijzondere actie.

Complimenten vandaag voor de keepers Nick en Simon. Oh nee, Rick en Simon. En  Bart gaf al door dat de komende training in het krachthonk plaatsvindt! Al met al heeft iedereen goed zijn/haar best gedaan en een beter resultaat dan de vorige keer behaald tegen Vredenburch (en meer kansen gehad ook). De volgende keer rollen we ze op....