RKDEO D5 – Sv Nootdorp D3 1-4

RKDEO D5

D-pupillen zaterdag, D3, 4e klasse 10

7 maart 2015 13:00

Na twee weken geen wedstrijd gaat team D3 weer aan de bak met een middag wedstrijd om 13:00 bij dorpsgenoot RKDEO. Lekker weer een doorbrekend zonnetje en een graad of 12 met windkracht 4.

De wedstrijd word afgetrapt door Sv en er word rustig rond gespeeld en afgetast . De vorige ontmoeting was een vinger op de neus voor dit team en dat moest recht gezet worden. Het begin is goed  Sv Nootdorp heeft de overhand en is dreigend naar het doel van RKDEO, maar Sv is te lief voor de dorpsgenoot.

Na een grote kans van Sem, een schot van Joey is het op een gegeven moment dat RKDEO even dicteerde waar Nigel een schotje pareerde en een pegel over zag gaan moest hij echt in actie komen maar hield de stand op 0-0. Sv Nootdorp herpakt zich en  gaat het weer proberen  met wat kleine kansen is het nog niet raak. Er komt op een gegeven moment een aanval van achter uit en die word met goede combinaties snel naar voren gewerkt en Sem was nu wel scherp en rond af 0-1.

De ruststand was gezet en het team ging naar binnen voor een kleine oppep sessie, bij de supporters en leiding was de clash meer voelbaar dan op het veld.

Na rust gaat Sv gelijk ten strijde en door goed afjagen is het Tyler die net onder de lat over de keeper de bal tegen de touwen jaagt 0-2. Vlak hierna is het 1-2  even lijkt het team het niet meer te weten  en voor een neutrale toeschouwer is het een leuke open pot om naar te kijken. RKDEO heeft wel snelle en bewegelijke spelers maar vecht ook vooral tegen zichzelf omdat Sv Nootdorp de kans ruikt om uit te lopen en wat ook gebeurd Het is Sem die de 1-3 aantekent en de wedstrijd lijkt gespeeld dit was een snelle fase van aanvallen en doelpunten  de 1-4 volgt nog door Joey  en Sv Speelt de wedstrijd keurig uit.

Sv Nootdorp D3 voegt weer drie punten toe aan hun totaal en staat weer bovenaan de subtop, volgende week komt een van de koplopers op bezoek (stompwijk ) dat zal een pittige kluif worden.

Succes