HVV JO13-1 - Nootdorp JO13-1

Divisie 2 C

19 september 2020 11:15

Opstelling Nootdorp JO13-1

Zaterdag 19 september ging voor de JO13-1 na een lange voorbereiding van trainingen, oefenwedstrijden, toernooien en bekerwedstrijden het competitieseizoen 20/21 van start.

Een primeur voor de JO13-1, want voor het eerst in de geschiedenis van SV Nootdorp speelt JO13-1 dit seizoen in de 2e divisie.

Helemaal vlekkeloos waren de voorbereidingen niet verlopen. Met name een drietal blessuregevallen, waarvan sommige langdurig, zijn een enorme tegenvaller voor het team. In de eerste wedstrijd tegen HVV maakten de toppers Liam, Tieme en Ryan uit de JO12-1 het team compleet.

Om 11:15 uur was het dan zo ver en werd er tegen HVV JO13-1 afgetrapt op Sportpark “de Diepput”, met 1898 het oudste voetbalcomplex van Nederland.
In de openingsfase trok HVV direct het initiatief naar zich toe. Na een schot op de paal van HVV, een aantal goede ingrepen van de SV verdediging en reddingen van keeper Liam, kon SV het na 20 minuten spelen niet langer droog houden. Na een nieuwe uitval over rechts scoorde HVV met een fraai schot over Liam heen: 1-0.

Kort daarop kreeg Nootdorp een eerste kansje. Wolf kon de bal in de HVV verdediging oppakken, maar schoot helaas net naast het doel van HVV.

Daarna ging het opeens heel hard. Bij HVV ging het lekker draaien en bij SV kostte het steeds meer inspanning om de gaten dicht te lopen. Met een aantal mooie vloeiende aanvallen kon HVV in luttele minuten tijd uitlopen tot een 5-0 ruststand.

Na rust was de wedstrijd daarmee natuurlijk al lang gespeeld. HVV speelde lekker door en SV kwam niet of nauwelijks zelf aan voetballen toe. Veelzeggend was dat SV pas diep in de tweede helft de eerste corner mocht nemen. Uiteindelijk wist HVV in de tweede helft nog vier keer te scoren, waarvan één penalty, waardoor de einduitslag op 9-0 kwam.

Al met al voor de JO13-1 dus een aardige kennismaking met het niveau van de 2e divisie en met beide benen op de grond toe te leven naar de tweede wedstrijd, a.s. zaterdag om 8:30 uur thuis tegen de Zwaluwen JO13-1.