SV JO17-1 krijgt de 3 punten niet mee naar huis

NSVV JO17-1

Divisie 7 C

26 september 2020 12:00

Vandaag de 2e wedstrijd van de competitie. Een uitwedstrijd tegen NSVV in Numansdorp. 40 minuten rijden heen. Nog niet de verste tegenstander want Brielle staat ook nog op het programma.

12 uur aanvangstijd dus dat betekende dat trainer Randy er niet bij kon zijn. Daarom is het ook fijn dat we Ernst als assistent erbij hebben zodat hij de jongens kan coachen. Helaas is Lars nog niet hersteld van zijn teen blessure en moeten we deze zaterdag ook Storm missen. Beterschap jongens.

Vorige week een valse start in de competitie dus willen we de ambitie levend houden om in de top te eindigen dan zullen we vandaag de 3 punten moeten pakken.

We starten met Delano, Yannick, Mark, Luca, Viggo, Finn, Tyler, Thomas, Yuwan, Lesley en Semmy in de basis. Rick start op de bank. De eerste minuten is het aftasten. Het is duidelijk dat NSVV geen intentie heeft het spel te maken want bij balbezit trekken de jongens uit Numansdorp zich massaal terug op eigen helft. Geduldig wordt gezocht naar een opening en wordt het spel verlegd naar waar er ruimte ontstaat.

Na 20 minuten krijgen we een corner en die wordt perfect genomen door Tyler. Semmy komt in lopen en kopt de bal snoeihard naar het goal. Helaas op de lat. Mag het een keer meezitten?

Enkele minuten later geeft Luca weer een splijtende pass op de dieplopende Semmy.  Semmy loopt naar de achterlijn en hoort Finn al roepen 'Sem zestien'. Daar komt de bal dan ook en Finn neemt de bal schitterend uit de lucht in 1 keer op zijn slof. Weer op de lat. Wordt het zo'n dag...

De jongens geven niet op en in de 25e minuut volgt de volgende aanval. Tyler en Semmy combineren er op links lekker op los. Semmy geeft voor. De verdediging van NSVV kopt de bal nog weg maar Finn staat op de 16 meter om te bal op te vangen en haalt met een stuit uit. De keeper is kansloos en de bal rolt in het goal: 0-1.

3 minuten later begint de aanval weer bij Luca die Semmy aanspeelt. Dit keer kiest Semmy er voor om naar binnen te snijden en ziet hij Finn diep lopen. De bal wordt perfect in de loop meegegeven. De keeper komt uit maar Finn is sneller en schiet de 0-2 binnen.

We gaan rusten met een mooie voorsprong maar deze had nog rianter kunnen zijn... is het genoeg om de 3 punten mee naar Nootdorp te nemen?

We nemen de aftrap voor de 2e helft. De keeper staat ver voor zijn goal en dus probeert Finn het door vanaf de middenstip de bal richting het goal te schieten. De bal gaat rakelings langs de paal en dus blijft het 0-2.

NSVV heeft wat omgezet zodat SV minder ruimte op het middenveld krijgt om het aanvalsspel te spelen zoals in de 1e helft. We trappen in de valkuil om niet meer ons eigen spel te spelen maar mee te gaan in het vechtvoetbal van NSVV. Uit het niets valt dan ook nog de 1-2 en dus maken we het onszelf moeilijk.

Viggo krijgt geel voor een gewone overtreding en 5 minuten daarna aan de rechterkant maakt Thomas een overtreding die ook bestraft wordt met een gele kaart. Vreemd want voor zwaardere overtredingen van NSVV in de 1e helft gaf de scheidsrechter geen kaarten. In het rumoer van de gele kaart van Thomas gaat de speler van NSVV verhaal halen bij Thomas en komt Yannick tussen beiden. De scheidsrechter heeft echter heel iets anders gezien en geeft Yannick rood tot ongeloof van iedereen inclusief alle toeschouwers van NSVV en SV Nootdorp. En dan sta je met nog 30 minuten te spelen ineens geheel onterecht met 10 man. Vorige week waren we al niet gelukkig met de scheidsrechter en helaas deze week weer.

We strijden voor wat we waard zijn en geven niet veel weg. We creëren zelfs met 10 man nog 2 prachtige kansen maar helaas gaat de bal er niet in.

Waar we bang voor waren gebeurd dan toch. in de laatste minuut valt dan toch de 2-2 door een uitgekiend schot van afstand van NSVV. We trappen af met nog 1 minuut te spelen maar de scheidsrechter vind het genoeg en fluit af.

1 punt waar we echt 3 punten hadden verdiend. We kijken naar ons zelf en dan weten we dat we het al eerder hadden kunnen beslissen zelfs met 10 man.

Jammer jongens maar de punten gaan echt komen. Volgende week de koploper Verburch op bezoek 💪