Ruime overwinning op de koploper

Verburch JO17-1

Divisie 7 C

3 oktober 2020 8:30

J. Hof (KNVB)

Vandaag zonder thuispubliek de 3e wedstrijd van deze competitie. Thuis tegen de huidige nummer 1 Verburch moeten wij vandaag de 3 punten zien te pakken om bovenin weer aan te haken. De afgelopen week hebben we getraind op een iets andere tactiek en aan de aftrap vandaag staan Delano op goal, Storm, Luca, Lars en Viggo achterin, Mark, Thomas en Finn op het middenveld en Yuwan, Rick en Semmy in de voorhoede. Lesley en Tyler starten op de bank en Yannick zit helaas zijn schorsing uit.

Het spel gaat in het begin op en neer en er wordt bij beide ploegen goed gevoetbald. De eerste kans is voor Verburch, maar Delano stopt de bal uitstekend. Na iets meer dan een kwartier is het Finn die de score opent door een uitstekend genomen vrije trap van Thomas binnen te koppen.

2 minuten later is het Finn die de assist geeft door Semmy weg te sturen, die vervolgens keurig de 2-0 binnenschiet.

Het wordt voor rust ook nog 3-0. Na uitstekend voetbal is het uiteindelijk Viggo die voorgeeft en Rick die binnen kan tikken.

Een uitstekende eerste helft waarin na de eerste kans van Verburch niets meer wordt weggegeven en er uitstekend wordt gevoetbald. Terechte 3-0 ruststand dus.

In de tweede helft probeert Verburch er nog wel iets van te maken, maar ze komen er gewoon niet doorheen. Lesley en Tyler komen in de ploeg en SV gaat door met het uitstekende spel en blijven kansen creëren. Uit een corner ontstaat de 4-0 die op naam van Rick komt.

De trainers van Verburch proberen van alles om het tij bij hun te keren, maar SV is overal op het veld de baas vandaag.

De laatste en mooiste goal van vandaag komt op naam van Mark die op zo'n 23 meter van de goal maar eens besluit om uit te halen en de bal meedogenloos in de kruising knalt, heerlijk!!

De wedstrijd stond vandaag overigens onder leiding van een uitstekende scheidsrechter die met zijn 100% juiste beslissingen ervoor zorgde dat het een zeer sportieve wedstrijd was en zelfs complimenten mocht ontvangen van de spelers en trainers van de verliezende ploeg.

Een dik verdiende 5-0 overwinning dus, waar het ook zomaar 8-0 had kunnen worden. Ga zo door mannen!!!