Forum Sport Jo12-2G - Nootdorp JO12-1

Forum Sport Jo12-2G

Hoofdklasse 2

26 september 2020 8:30

Aangezien we vorige week geen wedstrijd hadden, hadden alles spelers van de JO12-1 zin om weer lekker te voetballen. Kian is geblesseerd maar wel van de partij en voor hem in de plaats was Pepijn aanwezig. Door afwezigheid van Liam (die moest bij de JO13-1 invallen) hadden we deze zaterdag Wesley (van de JO11-1) in de goal staan.

Op deze regenachtige zaterdagochtend moesten we op een bijveldje bij Forum Sport om 8.30 aantreden. Gelukkig was het nog droog en samen met Forum Sport hebben we besloten dat we om 8.25 zouden starten, dit omdat we dan mogelijk een aantal regenbuien zouden missen.

Om 8.25 begon de wedstrijd en SV begon heel geconcentreerd vanuit de opstelling de wedstrijd. Het was voor het middenveld en achterhoede in de eerste minuten wat zoeken. In de achterhoede hadden we een mannetje over en op het middenveld miste we een mannetje. Na een paar minuten goed onderling coachwerk van Sven, Luuk vd W en Luuk H, hadden we door dat we bij balbezit van de tegenstander, 1 verdediger naar het middenveld moesten doorschuiven. Daarna ging (omdat de veldbezetting beter was) het voetballen ook een stuk makkelijker en beter waardoor we meer in scoringspositie kwamen.

Om heel eerlijk te zijn kwam Forum Sport de eerste helft niet echt aan het voetballen toe, waren de kansen allemaal voor SV en de kansen die Forum Sport creëerde, werd afgestopt door Maxim die heel scherp aan het verdedigen was en uiteindelijk door Wesley die zijn goal schoonhield deze wedstrijd. We gingen met een 0 – 2 voorsprong rusten en het was aan Max om de jongens bij de les te houden. Inmiddels was het gaan regenen en werd het veld nog drassiger dan dat het al was.

De weersvoorspellingen voor de tweede helft waren niet positief en de jongens hadden veel last van de regen en het natte gladde veld waardoor Forum Sport wat kansen kreeg. Maar door het harde werken van Nick die inmiddels op het middenveld liep en veel meters moest lopen, goed en degelijk verdedigen van Per en Wesley die een foutloze wedstrijd keepte bleef het de eerste 10 minuten van de 2e helft 0 – 2.

Vanaf dit moment kreeg SV weer grip op de wedstrijd, werd er goed samengespeeld en kon Ryan op het middenveld zijn steekballetjes richting de voorhoede geven. Na een goede aanval van SV, kreeg SV een corner te nemen, alleen kon Tieme (die met pijntjes aan de wedstrijd was begonnen en veel meters had gemaakt), niet meer verder en wilde graag wisselen. Een gouden wissel omdat Sven die voor Tieme in het veld was gekomen de corner netjes inkopte. Pepijn die de achterhoede van Forum Sport de hele wedstrijd lastig heeft gemaakt, werd als laatste gewisseld (ook omdat hij naar de JO12-2 moest). Door de vele kansen die op de paal en lat zijn gegaan, werd de einduitslag maar 0 – 4 ;-).

Pepijn en Wesley bedankt voor het invallen.