F3 glijdt onderuit tegen Velo

VELO F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

7 februari 2015 9:00

Ook dit keer veel afgelastingen, maar op Velo niet. Die waren maar al te blij dat er eindelijk (na de asbest perikelen) weer gevoetbald kon worden. Dus zonder mondkapjes konden we veilig het terrein betreden…. Lekker in de kou, handschoenen aan, mutsen op. Gelukkig windstil, dat scheelt!

Na de teleurstelling van vorige keer, heel veel kansen en dan net aan 2-3 verliezen van Velo, zouden de mannen en dame ze nu wel een “poepi poepi”  laten ruiken. Na 1 minuut was het direct al spannend. Aanvallen beide kanten op; afmaken beiden niet. Waar beide teams ook gelijkwaardig in scoorden, was het onderuit glijden… Er werd op kunstgras gespeeld, maar superglad. Eigenlijk wel een primeur: de eerste wedstrijd in het “schaatsvoetbal”.

Bhodi in de aanval vlak voor de goal op zijn gat… jammerrrr. Daar kwam nummer 2 in grootte, Souf, ook bijna tussen de palen. En zo kregen de kids nog wat kleine kansjes (en Velo ook, maar wel minder). Bij rust 0-0.

Inspirerende toespraak van coach Adamo en hup daar ging het spul vol enthousiasme de 2de helft in. En die begon best goed. Brent een schot net voor de goal langs, Bhodi onderuit gehaald door de tegenstanders, vrije trap. En jawel, het eerste doelpunt van de wedstrijd voor SV. Beetje een hobbel balletje van Brent, maar heerlijk erin. 0-1.  Aan de kant vonden we het wel verdiend. Velo liet het daar niet bij zitten en gaf gas de andere kant op. Simon met een super redding en dan toch in de rebound erin (1-1). Jammerrrr.

Davie met een losse veter, een razende reporter snel strikken. Werden we als SV toch gestrikt! Terwijl het spel even stil leek te liggen, werd er opeens doorgevoetbald door Velo en prompt een doelpunt tegen ons. Vervolgens beetje bijzondere middenlijn locatie…. Tjebbe en Finn die samen wat verwarring veroorzaakten in hun posities en de bodem voor  doelpunt nummer 3 was gelegd voor Velo (3-1).

Tjebbe later een schot op doel, net naast. Lucas in het goaltje er naast, een schot op de lat en Rick vervolgens na mooi samenspel nummer 2 voor SV erin geschoten (3-2).  Daemy nog een paar duels gewonnen, Finn, Davie en Simon samen goed verdedigd….. het mocht niet baten, wederom 3-2 verlies tegen Velo.

Het was een spannende wedstrijd om te zien. Krijg je het dan best warm van als je in de kou staat te kijken….. De penalty’s zaten er weer lekker op, dus een mooi einde! In de kleedkamer was nog even de terugblik van Adamo op de wedstrijd. Complimenten voor het harde werken, maar ook een beetje teleurstelling omdat er af en toe veel (onnodig) gegleden werd en er iets minder goed op de plekjes gebleven was.  Maar het blijven toch lekkere hartendiefjes onze mannen en vrouw, toch Adamo?