Weer 3 punten voor de JO16-1

DHL JO16-1

10 oktober 2020 10:15

I. (Ilyas) Essaoui

Dit weekend trof de JO16-1 de leeftijdsgenoten van DHL. Dat dit team het net weet te vinden bleek wel uit de uitslagen van de bekerwedstrijden en de eerste competitiewedstrijden.

De achterhoede van SV wist dus dat ze van het begin af aan scherp moesten zijn.
Maar toch bleek dit niet direct het geval. Binnen vijf minuten wist de spits van DHL een geplaatst schot af te vuren op het SV doel. Gelukkig was Manus wakker want die wist de bal uit de kruising weg te rossen.

Kort daarna dezelfde spits die de bal panklaar neerlegde voor een instormende DHL-aanvaller die de bal op de lat mikte. Hierdoor was SV wakker geschud. Vanaf dit moment werden de duels gewonnen en door combinatiespel de aanvallers bereikt. Dit resulteerde op een gegeven moment in een slim balletje op Tommie, die alleen voor de
keeper niet faalde.

Hierna kreeg SV best nog wat kansjes op de 2-0, maar met rust stond nog de 1-0 op het scorebord.

Na de rust jaagde SV verder op het uitbreiden van de voorsprong.
Marouane die op rechts veelvuldig zijn directe tegenstander omver speelde leverde een flink aantal goede voorzetten af.

WhatsApp_Image_2020-10-10_at_19.14.22.jpeg

Uit een corner werd het 2-0 door opnieuw Duke, die evenals vorige week uit een mêlee van spelers het net wist te vinden. De 2-0 voorsprong duurde niet echt lang. DHL wist uit een onoplettend moment van SV de 2-1 binnen  te schieten.

Hierna moest Manus nog een keer flink aan de bak op een geplaatst schot van DHL.

Uit een voorzet van opnieuw Marouane was het Yassin die de wedstrijd beslist met een goed geplaatste trap: 3-1. Hierna volgde nog een reeks aan kansen voor SV om de score hoger te laten oplopen, maar gescoord werd er niet meer, waardoor door de 3-1 overwinning opnieuw drie punten kunnen worden bijgeschreven.

Al met al opnieuw een goede teamprestatie van SV Nootdorp JO16-1, dat door hard werken en het uitvoeren van de taken is bereikt. Maar hoe anders had de wedstrijd kunnen lopen als we de eerst vijf minuten 2 goals tegen hadden gehad.

Met dank aan Cherry Karsten (DHL) voor het delen van de filmpjes.