Een verdiende overwinning voor de F3

GSC ESDO F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

14 februari 2015 8:30

Vandaag eindelijk geen twijfel over afgelastingen (al deed Adamo zijn best de avond ervoor verwarring te veroorzaken). Lekker het veld op en toch nog wel wat frisjes. Vooral voor al de fans aan de kant! GSC ASDO was de gelukkige tegenstander van onze mannen en vrouw. Ze bleken een fysieke ploeg, waar onze kids inmiddels ook steeds beter mee om weten te gaan.

Aan het begin werd er goed druk op de bal gezet en zochten ze elkaar goed op. Daarna volgde er een fase dat de SV-ers zich wat te veel af lieten leiden door het duwen en trekken van de tegenstandertjes. Al vroeg in de wedstrijd schoten op het doel van ESDO door onze kids. Vrij snel viel de 1-0 al voor SV er al in door een mooi schot van Bhodi. Ook Souf had al verschillende kansen gekregen en dwong er nog een aantal af, helaas zonder succes. Finn, Daimy, Davie en Tjebbe waren continu in de weer om de bal te veroveren, wat ze ook goed af ging. Simon stond zijn mannetje weer in de goal en met een geweldige redding, duikend op de bal voorkwam hij een doelpunt van ESDO! SV in de omschakeling en “boem” Lucas met een knal, net over… Meteen ESDO in de tegenaanval en een spelertje schoot vanaf de middenlijn met een giga trap zo de bal net onder de lat door, over Simon heen. Onhoudbaar! 1-1.

Nou, dacht Brent, dat kan ik ook. Met eveneens een giga trap de andere richting op (gelukkig) een verrassende move en goede poging. De bal werd echter door de lat aangetrokken en ging er vervolgens overheen. De volgende kans diende zich al weer aan, Souf voor open doel. De kant stond al met de armen in de lucht…… helaas maaide hij over de bal heen, oeps kan gebeuren. Daarna in de rebound tegen de paal. Maar niet getreurt, Lucas en Tebbe vonden elkaar ook weer vlot en met een mooie pass naar Tjebbe, gevolgd door een hard schot op de goal weer een kans. Souf vervolgens (voor de verandering) met schitterende acties en zo ongeveer een pirouette (de roze tutu ontbrak er nog net aan). Hij dolde zijn directe tegenstander helemaal uit, maar had niet meer de energie en kracht om de bal er in te schieten.

Nog steeds 1-1 en vele kansen. Klinkt dit niet bekend?! Een dejavu van de wedstrijdjes tegen Velo kwam in de hoofden van de fans aan de kant op…. Een regen aan kansen, technisch en speeltechnisch beter zijn en dan toch af moeten druipen met een verlies….

Alsof het team dit aanvoelde…. Hoekschop en jawel Souf legde hem er vervolgens netjes in: 2-1. Davie, Brent en Finn weten de schoudertjes inmiddels ook effectief te gebruiken en ook Daimy staat haar mannetje in het fysieke gewurm (en gewoon de bal veroveren!). Rick had het wat rustig in de goal als keeper in de tweede helft. Zijn bijdrage was wel belangrijk, want na een mooie uittrap kon Finn een hele scherpe voorzet geven richting Brent die al klaar stond om de bal erin te koppen. Dat was niet nodig, want de bal zweefde via de paal heerlijk de goal in: 3-1.

Een mooi resultaat onder de bezielende leiding van scheids Rinus. Allemaal hard gewerkt en verdient de overwinning binnengesleept! Toppertjes!