Doelpunten festijn in Wassenaar

Blauw-Zwart JO17-1

5 september 2020 10:30

Zaterdag 5 september spelen we onze tweede bekerwedstrijd uit tegen Blauw Zwart. We hebben in de voorbereiding al een keer hier tegen hun gespeeld en wonnen toen vrij eenvoudig met 1-3. Nu maar hopen dat onze mannen van de JO17-1 de tegenstander van vandaag niet onderschatten.

De wedstrijd begint een beetje rommelig, wat voornamelijk te maken heeft met het zeer slechte veld en een scheids die enorm veel af fluit vandaag. Een terugspeelbal op onze keeper Delano gaat er bijna in, maar Delano hersteld het nog net op tijd op de doellijn. Even later is het Semmy die na een goede Nootdorp aanval de 0-1 binnen werkt. 5 minuten later krijg Blauw Zwart een penalty en benut deze ook, 1-1. Bij de eerst volgende aanval wordt Tyler naar de grond gewerkt in het strafschopgebied van Blauw Zwart, ook een penalty. Thomas schiet hem keurig binnen, 1-2. Yuwan maakt vervolgens de 1-3 en nadat Blauw Zwart na een corner de 2-3 maakt is het Thomas die voor de rust de verdiende 2-4 binnen schiet.

In de tweede helft komt Blauw Zwart er niet meer aan te pas en zijn alle kansen voor Nootdorp. Tyler rond een mooie actie af en maakt er 2-5 van en Lesley schiet snoeihard de 2-6 eindstand tegen de touwen.

Het was een wedstrijd waar van alles in zat, 8 doelpunten, 2 rake pingels, 1 gemiste pingel, 3 gele kaarten en 1 rode kaart. Maar het belangrijkste is dat Nootdorp zeer terecht heeft gewonnen en het ook zomaar 2-10 had kunnen worden. Op naar de derde en laatste
bekerwedstrijd in deze groep uit tegen Duno.