JO19-1 geeft voorsprong weg tegen RKDEO JO19-1 (4 e div) en speelt met 3-3 gelijk

RKDEO JO19-1

26 augustus 2020 20:00

Op woensdag 26 augustus staat de oefenwedstrijd bij RKDEO JO19-1 op het programma. Een tegenstander die een klasse hoger speelt dan wij. Een goede test voor de komende
bekerwedstrijd tegen DHC JO19-1 (3 e div).

Na een korte warming-up wegens onverwachte bezetting van het veld werd er rond 20.00 uur afgetrapt voor een burenmatch. De eerste minuten waren duidelijk voor RKDEO die vanuit een afwachtende houding via snelle uitvallen een aantal keren gevaarlijk doorkwam.

Nadat we dit hadden opgevangen kwamen we zelf in ons spel en kregen vanaf de 10 e minuut een aantal opgelegde kansen die helaas nog niet verzilverd werden. Na 23 minuten spelen ontving Matthew een strakke pas van Noah langs de rechterzijde van het veld. Hij draaide knap bij zijn tegenstander weg en liet vervolgens de doelman van RKDEO kansloos, 0-1.

Daarna nog enkele kansen van SV, waar vanuit de verdediging sterk werd opgebouwd en we op de helft van RKDEO speelden. Deze manier van spelen kost natuurlijk veel energie, en Daan, net terug van vakantie zonder training in zijn benen moest dan ook met kramp het veld verlaten en vervangen door Miquel. In de stand kwam helaas geen verandering en we gingen rusten met ruststand 0-1.

Na rust begonnen we sterk en na goed voorbereidend werk van Miguel en Matthew prikte Koen in de 48e minuut de 0-2 binnen. Een verdiende opsteker. Echter, na 15 minuten in de 2e helft begonnen de krachten weg te vloeien, het samenspel werd minder, de nonchalance nam toe en we gingen te snel met de diepe bal spelen. Hierdoor werd de bal te snel verloren en het signaal voor RKDEO om druk te zetten. Na ruim 65 minuten moesten we dan ook ten koste van een vrije trap ingrijpen net buiten de 16 meter. Deze vrije trap verdween echter via de binnenkant van de paal alsnog in het doel, 1-2.

Weer 5 minuten later was de noodgreep nodig binnen de 16 meter. Gevolg, penalty tegen die feilloos werd binnengeschoten, 2-2. Matthew had al met krampverschijnselen de bank gezocht en Alex deed het als vervanger weer prima. Door druk naar voren te spelen met weinig kracht word je ook wel eens op snelheid geklopt hetgeen door de snelle vleugelaanvallers van RKDEO dan ook gebeurde. In de 78 e minuut werd onze rechterzijde geklopt en kwam bij de tweede paal de rechter aanvaller voor onze verdediging om de voorzet binnen te schieten 2-3. Het zal toch niet ….

Met zijn allen de rug gerecht, een vrije trap van Toby in de 80 e minuut naar Koen die de bal met z’n tegenstander in de rug, vanuit de lucht aanneemt, opendraait en in de korte hoek binnenschiet 3-3. Richard er in voor een leeg gespeelde Mats om de eindspurt in te zetten.

Na een aantal hectische slotminuten met steeds nadrukkelijker aanwezig RKDEO-publiek
werd de wedstrijd door de scheidsrechter beëindigd met een 3-3 eindstand.

Een leerzame wedstrijd waarbij we weer beter onze opdrachten uitvoeren.

Zaterdag zijn alle spelers terug van vakantie en zijn we eindelijk weer compleet voor de
eerste bekerwedstrijd tegen 3e divisionist DHC JO19-1.