Belangrijke overwinning voor de F3

Erasmus F1

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

4 april 2015 8:30

“April doet wat hij wil”, dat werd vandaag maar weer eens duidelijk. Koud, wind en regen…. De ouders keken er dus erg naar uit om hun kroost langs de lijn te gaan aanmoedigen!#@ Winterjassen, paraplu’s, handschoenen, mutsen, alles was uit de kast getrokken.

Vandaag speelden onze kids tegen de nummer 3 in de poule: Erasmus F1. Alleen Bhodi was vandaag niet van de partij door het Paasweekend. In de eerste helft had SV de wind in de rug, wat lekker voetbalde en dus waren de mannen en vrouw al snel in de aanval. Ze wisten elkaar goed te vinden en konden meteen druk zetten. Al snel een kans voor Lucas met een mooi schot, net over. Vanuit een hoekschop een mooie kopbal van Tjebbe, gevolgd door wat gefrommel bij de doellijn. SV-ertjes zagen een doelpunt, maar de scheids niet. “Is de scheids aan een bril toe?” vroeg menigeen zich af. Het verlossende antwoord na de wedstrijd was “nee, de scheids hoeft niet aan een bril”. Brent vertelde dat de bal grotendeels over de lijn was, maar de doellijn nog net meepakte. Tja, en dan telt hij echt niet….. (of vertelde Brent dit om zijn vader te beschermen?).

Maar niet getreurd, want de wind waaide nog lekker mee en al snel viel toch het eerste doelpunt voor SV: 1-0. Een mooi samenspel en opbouw door het team en door Brent in de goal geschoten. Wat aanvallen later, wederom mooi samenspel aan de Nootdorpse zijde en door een mooi schot van Lucas werd het 2-0. Lucas helemaal glimmen, dat hij gescored had. Vervolgens nog een kans voor Finn en voor Lucas, maar net niet goed genoeg.

Met 2-0 gingen de mannen en vrouw de rust in. Mooie opsteker tegen de nummer 3. En nu volhouden; ook met tegenwind. Wat limo erin, aanwijzingen van coach Adamo en door met de 2de helft. Nu had Erasmus de wind mee en jawel door een mooie aanval en een prima schot werd het 2-1. Dat wordt spannend! Jaha, dachten 3 jongens (mij is ingefluisterd Davie, Rick en Simon), laten wij het nog maar even een stukkie spannender maken en af en toe de bal niet naar een geel shirt spelen, maar naar een tegenstandertje spelen….. bij voorkeur op onze eigen helft.... Worden er op deze leeftijd al spelertjes omgekocht? Wat extra zakgeld is natuurlijk nooit weg….

Nu ja, het valt ook niet mee met die tegenwind! Het overspelen verliep wat grilliger, maar nog steeds wisten ze elkaar voldoende te vinden. Lucas heeft het een paar keer (ondanks de tegenwind) van afstand geprobeerd, maar net over en naast. Brent nog met een mooie kopbal, maar ook net naast. In de tweede helft belandden er wel wat vaker kids op de grond, maar na een aai over de bolletjes, even stampen op de grond, konden ze weer verder. Erasmus had nog wel een paar kleine kansjes, waarvan ze een vrije trap vlak bij het doel niet wisten te verzilveren.

De scheids werd tegen het einde van de wedstrijd  steeds wat nerveuzer (hij had natuurlijk nog die twijfelbal in zijn achterhoofd) en wist niet hoe snel hij na 20 minuten de wedstrijd moest affluiten…..

Overigens een verdiende overwinning voor de F3 vandaag! Ze waren vandaag in ieder geval echt beter dan Erasmus. Alle diehard ouders bedankt voor het aanmoedigen en scheids Rogier natuurlijk bedankt voor het fluiten in dit  hondenweer.