F3 overrompeld door de schotkracht van ODB F1

ODB F1

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

24 januari 2015 11:15

Het was nog even spannend of de kids vandaag mochten aantreden. De ene na de andere wedstrijd werd afgelast! Om 9.08 precies, kwam het verlossende bericht van Rogier: “de wedstrijd gaat door”. Vol goede moed vetrokken we naar ODB. De nummer 1 in de poule die alles heel dik wint. 8-1, 10-1, 5-1 etc.

Fit en enthousiaste stapte het spul het veld op.  Mmmm wel een paar grote en stevige jongens….. Nu ja, we hebben vaker fysiek sterke teams gehad. De 2de helft  houden ze dan meestal niet zo goed meer vol en neemt het overspelen en de techniek de overhand in de wedstrijd in het voordeel voor onze mannen en vrouw.

De eerste helft hebben we als ouders (en grootste fans) met verbazing staan kijken naar de uittrap van de keeper van ODB (over de helft heen) en de schotkracht van heel wat jongens en het meisje van ODB. Want ook dat meisje had een hard schot. Sommige tegenstandertjes waren 2 koppen groter dan onze Souf en Bhodi. Pffjjoooeeei! Ondanks dit fysieke geweld hielden de kids goed stand. Heel wat doelschoten ramhard en net over van ODB en een enkele poging van de SV kids op de goal van ODB. Geloof dat we de doeltrappen van SV op 1 hand konden tellen. met 2-0 achterstand de rust in.

Vlak na rust, schoot Lucas, na een mooie aanval, de bal tussen de benen van de keeper door. Ohjohjohj, een panna! 2-1, dat biedt perspectief dachten we enthousiast met z’n allen. Echter, binnen 1 minuut schoot ODB er al weer eentje in, en nog eentje, en nog eentje, en nog eentje, en nog eentje. Dat is dan 7-1 inmiddels. De mannetjes en vrouwtjes bleven er wel voor strijden en gingen de duels beter aan dan in de eerste helft, probeerden ook echt over te spelen naar elkaar, hadden een beetje pech af en toe, maar kwamen ook vaker bij de goal van ODB; het mocht niet baten.

Opeens kwamen de gele duivels toch weer op. Lucas stond mooi klaar voor de goal en hoppa, toch nog een doelpunt: 7-2. Misschien kunnen we er nog een balletje erin schieten? “Dacht het niet” moeten de ODB-ers gedacht hebben. ODB legde onmiddellijk een bal in de goal van SV vanuit zo ongeveer een hoekschop positie. Een heel mooi doelpunt, maar of het nou de bedoeling was?! Eindstand: 8-2.

Nu ja, ze zijn strijdend ten onder gegaan en ondanks de wat forse uitslag was het wel een leuk potje om naar te kijken. En toen kwamen de penalties...... die arme Rick dachten de papa's en mama's..... Maar helemaal niks arme Rick, hij ging daar gewoon stoer staan om de canonskogels tegen te houden! Dat viel niet mee, maar zeker cool van hem.