sv Nootdorp moet hoofd buigen voor Neptunus-Schiebroek

Neptunus-Schiebroek 1

Nootdorp 1

30 november 2019 15:00

In Rotterdam verloor sv Nootdorp van Neptunus-Schiebroek. De mannen van trainer Dick Boereboom (foto) kwamen vlak voor rust op een 1-0 achterstand. In de tweede helft kregen de bezoekers kansen, maar was het Neptunus-Schiebroek dat het duel op slot gooide.

In de eerste helft ging de wedstrijd tussen Neptunus-Schiebroek en sv Nootdorp gelijk op. Beide teams hadden periodes, waarin ze de wedstrijd in handen hadden. Een fout achterin bij sv Nootdorp leverde balverlies op, waarna de thuisploeg eenvoudig de 1-0 kon binnenschieten.

Kansen

Na rust had sv Nootdorp een goede fase en kreeg een aantal 100% kansen, die geen resultaat opleverden. Neptunus-Schiebroek tekende vervolgens de 2-0 aan en gooide het duel op slot. Even later kreeg sv Nootdorp een strafschop na een handsbal. De arbiter wijzigde echter zijn beslissing op aanraden van de assistent-scheidsrechter.

Verlichting

Neptunus-Schiebroek wilde de verlichting aan doen. De arbiter weigerde dit omdat het duel onder gelijke omstandigheden gespeeld moet worden. In de 70e minuut werd de verlichting toch ontstoken. Of deze actie nog een staartje gaat krijgen, is aan de KNVB. Het duel eindigde in 2-0.