VELO lijdt zure nederlaag tegen sv Nootdorp

VELO 1

Nootdorp 1

1e klasse B

2 november 2019 14:30

Tegen sv Nootdorp, dat vooraf twee punten meer had dan VELO, zou het moeten gebeuren. VELO, zonder Ramon Ripson, Brent Biesheuvel en Joery Verbeek, speelde ook nog ruim zeventig minuten tegen tien man, maar stond bij rust wel met 0-1 achter en slikte ver in de blessuretijd een zure 0-2 nederlaag.

Met een stevige wind schuin over het veld begon tegenstander sv Nootdorp feller aan de wedstrijd. Het eerste wapenfeit was ook voor de bezoekers, maar Serhat Cakmak zag zijn inzet, op een voorzet van Dylan Bernadina, met de voet gekeerd worden door VELO-doelman Dion van Wijk. Namens VELO waren Lars van den Berg, Roderick Meinema en Mick van Elswijk ongelukkig in de afronding van hun doelkansen, waarbij sv Nootdorp-doelman Yannic Augustinus ook een belangrijke rol speelde.

Bij VELO moest Jack van Meurs al snel geblesseerd het veld verlaten en mocht Reinier Maartense zijn plaats innemen. Halverwege het eerste bedrijf pakte Serhat Cakmak, na een overtreding op, VELO-captain Jessie van der Burg een rode kaart en kon de kleedkamer opzoeken. Ondanks de ondertalsituatie kwamen de Nootdorpers in de 33e minuut toch op voorsprong. Bij een vrije trap van sv Nootdorp werd de bal nog weggewerkt door doelman Dion van Wijk, maar in de rebound kon Jop Verhagen met een bekeken schuiver in de hoek zijn team op voorsprong brengen: 0-1. Tot aan de rust nog wel doelkansen voor VELO via Dennis Blom en Roderick Meinema, maar geen doelpunten.

In het begin van de tweede helft een grote doelkans voor Roderick Meinema, maar zijn inzet werd door sv Nootdorp-doelman Yannic Augustinus tot hoekschop verwerkt. VELO bleef de aanval zoeken, maar doelpogingen van Daan van Rossum, Lars van den Berg (uitverkozen tot Man of the Match), Dennis Blom en Pascal Kouwenhoven leverden niets op. Michiel Draaisma, voor Peter Spoelstra, en Jerry van Laar, voor Mick van Elswijk, werden ook nog ingezet om de druk op het doel van de ploeg van trainer Dick Boerevoom nog meer op te voeren. Michiel Draaisma zag in de 85e minuut zijn inzet half gekeerd woren door de doelman van sv Nootdorp en in de rebound strandde Dennis Blom, zwaar gehinderd, ook op Augustinus. De roep om een strafschop werd genegeerd door scheidsrechter Kool.

klik hier voor meer foto's