Forum Sport omzeilt met sv Nootdorp lastige klip

Forum Sport 1

Nootdorp 1

7 december 2019 14:30

De wedstrijd tegen sv Nootdorp was een affiche op zich. De wedstrijden uit het verleden tussen de regiogenoten waren altijd goed voor spektakel en veel verrassingen. Ook nu stond er, vooral voor de Voorburgers, veel op het spel. De resultaten tot nu toe in de competitie waren teleurstellend. Een overwinning op sv Nootdorp zou wat lucht geven voor de ploeg van Dennis den Turk.

sv Nootdorp op haar beurt speelt een wisselvallig seizoen. Goede en mindere resultaten wisselden elkaar af. De wedstrijd was niet van een hoog niveau, maar de strijdlust aan beide kanten vergoedde veel. Forum Dport was in de eerste helft de bovenliggende partij, maar moest alert zijn op de gevaarlijke counters van sv Nootdorp.

Het leek wel of het elftal van trainer Dick Boereboom erop uit was Forum Sport het idee te geven dat het de betere ploeg was, in slaap te sussen, om dan onverwachts en snel toe te slaan. En zo ging het ook. Forum Sport had meer balbezit, creëerde kansen via Marc du Chatiner na een solo door de verdediging en een knappe omhaal van Edoardo Saurwalt, maar moest ook toezien dat sv Noortdorp een aantal keren gevaarlijk voor de, opnieuw betrouwbare, doelman Justin van Look kwam. Acht minuten voor rust een prachtig schot van de hardwerkende Tom Bijen. De bal spatte op de kruising van lat en paal achter de sv Nootdorp-doelman.

Na rust een spelbeeld dat zo’n half uur voortduurde. Beide ploegen spelend om te winnen. Kansen creërend, maar ook alert zijn in verdedigend opzicht. De ploeg die het eerste zou scoren – de bekende voetbalwet- zou wel eens de winnaar kunnen zijn! De wedstrijd liep naar het einde en beide ploegen leken tevreden met een gelijkspel en wilden zeker niet verliezen. Toch nog een beslissing. In de 89e minuut een splijtende voorzet van invaller Hugo van Diepenbeek (na rust voor Gijs Hebing) die linkerspits Edoardo Saurwalt bereikte, die fraai binnenschoot: 1-0.

Na dat doelpunt gooide de formatie van trainer Dick Boereboom alles op de aanval. Dat leverde de nodige spannende situaties op voor het Forum Sport-doel. Een wat onbezonnen actie van Mike Hollenberg van de bezoekers kostte hem de rode kaart. Ook verdediger Jordy Pronk van Forum Sport moest zijn wat wilde acties om de spelers uit elkaar te halen bekopen met rood. Jammer voor de verder sportieve wedstrijd, dat het zo moest eindigen. Scheidsrechter Gyuri Takacs floot overigens, gesteund door twee neutrale assistenten, een prima wedstrijd. De stand bleef bij 1-0. Forum Sport stapte dus als winnaar van het veld en de gehele wedstrijd beoordelend, was dat terecht. Forum Sport heeft door deze uitslag wat meer lucht op de ranglijst. Een tiende plaats met slechts twee punten achterstand op nummer zes, Die Haghe. Sv Nootdorp staat één plek hoger met ook een punt meer dan de Voorburgers.