Tweede nederlaag op rij voor sv Nootdorp

Nootdorp 1

XerxesDZB 1

26 oktober 2019 14:30

R. Wolf(KNVB)

Op eigen veld kon sv Nootdorp het niet bolweken tegen XerxesDZB. De thuisploeg moest Randy Stanneveld (schorsing) en Angelo Ravenberg (blessure) missen. Met de nieuwe aanwinst Serhat Cakmak in de basis werd de equipe van trainer Dick Boereboom naar een 0-2 nederlaag geleid.

Pas na zestien minuten spelen zagen de toeschouwers de eerste echte kans. Een schot van Dirk Kusters belandde in de handen van de Rotterdamse doelman Ferry Hagendijk. Met nog tien minuten te gaan voor het rustsignaal ontstonden er wat meer kansen. Namens de bezoekers schoot Jordan Kroon ruim over. Daarna zag Nootdorp-speler Pepi Ascension een schot voorlangs gaan. Op slag van rust gaf Ricoberto Luijando de bal voor, maar hij trof geen Nootdorpse medespelers aan, waardoor de kans verloren ging.

Na de doelwisseling werd een inzet van Bruce van Kesteren van de doellijn gehaald door Gillian Pieper. Een minuut later was het alsnog raak voor XerxesDZB. Een eerste hoekschop werd nog door doelman Yannic Augustinus over de lat getikt, maar bij de tweede poging sloeg Jordan Kroon toe: 0-1. Augustinus moest even later nog twee keer handelend optreden om een grotere achterstand te voorkomen.

Een botsing tussen Jorden Kroon en Ciovanni Lunger van sv Nootdorp betekende het einde van de wedstrijd voor de laatstgenoemde speler. Lunger kon niet verder en moest direct gewisseld worden. XerxesDZB besliste het duel vier minuten voor tijd. Eugunio Leerdam kon van dichtbij de bal hard in de touwen schieten. sv Nootdorp kreeg nog kleine kansen via Jop Verhagen en Pim Hulst maar de stand bleef 0-2.

Tekst en foto : Sander de Hollander