Uitgeblust sv Nootdorp kansloos tegen DTS Ede

Hoofdklasse/1e klasse 2e ronde

8 juni 2019 14:30

M. Oosting

In het belangrijke duel op eigen veld voor behoud van een plaats in de Hoofdklasse heeft sv Nootdorp geen moment echt kunnen waarmaken voor die kans te gaan. De noodkreet in de tweede helft van trainer Dick Boereboom (‘toon eens karakter’) kwam niet meer aan. sv Nootdorp verloor wellicht wat geflatteerd met 0-4 en moet het volgend seizoen aantreden in de eerste klasse.

Halverwege de competitie stond sv Nootdorp er in de Hoofdklasse heel slecht voor. Eigenlijk stond de ploeg al met één been in de eerste klasse. Alleen trainer Dick Boereboom en zijn rechterhand Dick Sloos wilden daar nog niet in geloven. En sv Nootdorp veerde op, wist – met wat geluk – DFS uit Oudheusden net onder zich te houden (die club kreeg drie punten in mindering wegens het niet opkomen voor het duel tegen FC Rijnvogels), zodat de Nootdorpers nog een kans kregen via de nacompetitie op een ticket volgend seizoen in de Hoofdklasse.

Eerste opdracht was om voor eigen aanhang af te rekenen met DTS Ede. De ellende voor de thuisploeg begon al na tien minuten spelen. De anders solide spelende Angelo Ravenberg speelde knullig en te zacht terug op doelman Yannic Augustinus, waardoor Mohamed Laukili simpel de bal kon oppikken en breed aflegde op de keurig achter de bal blijvende Frank Hol die simpel de 0-1 binnen kon tikken.

Vlak daarna was DTS Ede dicht bij een verdubbeling van de marge. Jamal Ouassif kreeg op rechts de bal in de voeten gespeeld van Jerry Plat. Zijn lage voorzet kon nog net door doelman Augustinus met een sliding worden weggehaald voordat een inkomende Hol voor 0-2 kon zorgen. sv Nootdorp speelde meer tegen zichzelf dan tegen de bezoekers. De ploeg leek uitgeblust, verloor bijna ieder persoonlijk duel. In het laatste kwartier van het eerste bedrijf liepen ook nog twee spelers tegen geel aan. Angelo Ravenberg (neerleggen Hol) en Peter Korteling (onderuit halen Ouassif) werden door arbiter Marco Oosting op de bon geslingerd. sv Nootdorp had niet te klagen dat het met slechts een 0-1 stand aan de thee kon gaan.

Trainer Dick Boereboom greep in de rust in. Good-old Yannic Blom (volgend seizoen de opvolger van John Karelse als technisch manager) werd in het centrum van de defensie geposteerd. Angelo Ravenberg bleef in de kleedkamer achter. Binnen vijf minuten ging het al weer mis voor de gastheren. Na een aanval over rechts bleef Jamal Ouassif kalm voor het Nootdorpse doel en schoof beheerst de 0-2 langs doelman Augustinus.

Na een uur spelen kreeg Jurriën van der Horst van DTS Ede geel te zien na een overtreding op Ricoberto Luijando en bracht Boerenboom aanvaller Dominique Aries in de ploeg voor de naar SVC’08 terugkerende Jerry Plat. Vlak daarna kreeg sv Nootdorp eigenlijk de enige echte kans in de wedstrijd. Rob Rutten had de spanning terug kunnen brengen, schoot veel te zacht in en zag de bal heel langzaam naast het vijandelijke doel hobbelen. De ellende was voor sv Nootdorp nog niet voorbij. Het moest met tien man verder na een terechte rode kaart voor Randy Stanneveld voor een te zware charge op invaller Michel Hol.

Vervolgens moest de gifbeker voor sv Nootdorp helemaal leeg. Jamal Ouassif ging op snelheid richting het Nootdorpse doel en zijn schot caramboleerde via het lichaam van doelman Augustinus tegen net net: 0-3. Het werd ook nog 0-4. Jurriën van der Horst had rechts voor het doel een knappe individuele actie in huis en stelde Mohamed Laukili in de gelegenheid de 0-4 aan te tekenen. Het was gelijk zijn laatste wapenfeit, want hij kreeg gelijk een publiekswissel. Bijna werd het nog 0-5, maar dat wist doelman Augustinus te voorkomen. Diep teleurgesteld verlieten de spelers van sv Nootdorp het veld. Het wonder van Nootdorp kwam er dus niet. De ploeg mag volgend seizoen aantreden in een ook niet onaantrekkelijke (meer derby’s) eerste klasse.