Een wedstrijd waar gestruikeld werd over de kansen…..

VELO F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 08

17 januari 2015 8:45

Met de rijp op het gras, maillots, handschoenen aan en mutsen op kwamen de mannen en vrouw het veld op gerend. Vandaag zonder de coach Adamo en keepertje Rick die beiden door de griep geveld thuis de wedstrijd via de whats app moesten volgen.

Al snel viel er een doelpunt uit het niets voor Velo. Nog voordat we het doorhadden kwam Nootdorp al op 1-1. Mooi samenspel tussen Tjebbe en Bhodi. Wat voor wedstrijd gaat dit worden, dachten de supporters….. Een doelpunten salvo? Eerste helft frommelde Velo hun 2de doelpunt erin en met onbedoelde hulp van Tjebbe kwam er een ongelukkig derde doelpunt voor Velo. Oeps, 1-3 achter in een mum van tijd. En zo goed waren ze nu ook weer niet.

Het spul liet hun kopjes niet hangen en begon met de tegenaanval. Heel veel mooie combinaties en opbouw van achteruit. Brent, Daimy, Souf, Finn, Davy ze hadden allemaal wel ergens een aandeel in assists of doelschoten. En net naast. Ouders aan de kant stonden al te juichen….. en met de armen de lucht in; te vroeg. Velo kwam af en toe ook nog mooi uit en kreeg nog een paar kansen, die Simon prima pareerde.

Met 1-3 de rust in. Bekertje limo en verfrissende peptolk van Rogier coach nummer 2.  Vol met energie ging het team de 2de helft in. En hoe. De ene na de andere kans vloog Velo om de oren. Maar ja, hij moet er dan wel een keertje in! Veel mooie opgebouwde aanvallen. Ja, we hadden toch bijna een Van Basten in ons team. Lucas met een omhaal en nog bijna in de goal ook! Bhodi voor open doel, Brent die de keeper de goal uitgelokt had, Daimy die in de buurt kwam, Souf al pingelend om tegenstanders heen, Simon met een assist, Finn de tegenstander uitkappend en ga zo maar door. Tjebbe viel inmiddels bijna in slaap aan de andere kant. De hele tweede helft maar 2 keer wat moeten doen…..

Maar ja, nog steeds 1-3. 3 minuten voor tijd mochten we aan de kant echt doorjuichen. Na 2 keer schieten schoot Lucas hem er keihard in, zoals we van hem gewend zijn. Ook die laatste 3 minuten gingen de mannetjes en het vrouwtje er nog goed tegen aan. En ook nog kansen. Helaas, het eindigde in 2-3. Maar wat een coole en spannende wedstrijd. Alle ouders waren beretrots. Ook de kids kwamen met opgeheven hoofd het veld af en waren gewoon vrolijk. “ We hadden wel 14-3 kunnen winnen zeg”. Ook dat hoort bij voetbal. Echt beter zijn en toch verliezen.

In de kleedkamer werd doorgefeest, want weer jarigen. Davy en Lucas zijn 8 geworden. Moeders Davy had heerlijke cup cakes gebakken met een voetbal erop en Lucas lekker chippies meegenomen! Rinus, bedankt voor het fluiten en tot volgende week.