sv Nootdorp drukt DSO nog verder in zorgen

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

14 maart 2015 14:30

Merkestein, C.

DSO scoorde al na drie minuten spelen de openingstreffer via Brandon Richardson (hij verlaat de club aan het einde van het seizoen), maar Nootdorp kon opgelucht ademhalen want het doelpunt werd geannuleerd wegens buitenspel. Maar na een kwartier spelen kwamen de Zoetermeerders toch op voorsprong. Joost Swannenburg kon niet voorkomen, dat Dennis van der Berg een schot los kon laten op het Nootdorp-doel, dat ook tegen de touwen tot stilstand kwam: 0-1.

DSO was dicht bij een tweede treffer, maar een schot van Richardson werd ten koste van een hoekschop onschadelijk gemaakt door doelman Björn Benard. Twee minuten later viel aan de andere kant de gelijkmaker. Na een aanval over rechts kon Daley Windhorst diagonaal binnenschieten: 1-1. Nootdorp wilde meer, maar een voorzet van Rashidi Gilkes werd een prooi voor de ex-doelman van Nootdorp – nu bij DSO tussen de palen – Michael Verhoef. Die 1-1 stand stond ook bij het ingaan van de pauze op het bord.

Het eerste wapenfeit in het tweede bedrijf was een schot van Nootdorper Ortega, dat de buitenkant van de paal raakte. Na bijna twintig minuten spelen namen de gastheren de leiding. Rashidi Gilkes raakte de bal voor het laatst na een carambole met Nigel Abrams: 2-1. Nootdorp bleef sterker, maar kwam niet tot de verlossende treffer. Ortega schoot in handen van doelman Verhoef, Jeffrey Flohr vond ook de Zoetermeerse goalie op zijn weg en uit een voorzet van Boy Wotte kopte Rashidi Gilkes bij de tweede paal de bal over het DSO-doel.

Ortega kreeg twaalf minuten voor tijd een enorme mogelijkheid. Hij kwam met drie medespelers oplopen, maar hij besloot zelf te schieten en vond doelman Verhoef op zijn weg. In de slotminuut probeerde Jeremy Agyemang van DSO het nog, maar ook Nootdorp-sluitpost Benard stond op zijn post. In de blessuretijd viel dan toch de voor Nootdorp verlossende 3-1. Rashidi Gilkes werd door Vincent Visser in het strafschopgebied vastgehouden. Arbiter Merkestein toonde Visser de gele kaart en aangezien hij al eerder in de wedstrijd dezelfde kleur kreeg voorgehouden, kon hij gaan douchen. De toegekende strafschop werd aanvankelijk door Mike Hollenberg te zacht ingeschoten en gekeerd door doelman Verhoef, maar in de rebound was Aldreyson Ortega er als de kippen bij om alsnog te scoren: 3-1. De situatie is er door deze nederlaag voor DSO zeker niet rooskleuriger op geworden.