Nipte nederlaag sv Nootdorp tegen topclub sc Feyenoord

Hoofdklasse A

20 oktober 2018 14:30

M. Paarhuis ( KNVB)

sv Nootdorp hield lang hoop op een goed resultaat tegen sc Feyenoord. Met nog twaalf minuten te gaan gingen de Rotterdammers er alsnog met de winst vandoor door het benutten van een strafschop: 1-2.

Feyenoord zette sv Nootdorp vanaf het beginsignaal meteen onder druk en dit leverde de Rotterdammers een flink aantal hoekschoppen op. Doelman Yannic Augustinus hield zijn doel echter schoon. Na een krap kwartier spelen kreeg sv Nootdorp haar eerste kans, maar het schot van Jerry Plat miste de juiste richting. In de negentiende minuut was het toch raak voor Feyenoord. Een hoekschop van links van Quincy Oosterom werd vlak voor het doel ingekopt door Junior Obiku: 0-1.

Na gemiste kansen van Dominique Aries (sv Nootdorp) en Junior Obiku viel de gelijkmaker na dik een half uur spelen. Een hoekschop van Agbor Eyongakpa leek te worden weggewerkt door de Rotterdamse verdediging, maar vanaf de rand van de zestien meter kopte Jerry Plat de bal binnen: 1-1. Vlak voor rust werd sv Nootdorp nog een keer gevaarlijk, maar Dominique Aries stiftte de bal in kansrijke positie (één-op-één met de doelman) over het doel.

Na rust zag Ricardo Luijando de bal uit een vrije trap in de 51e minuut weggewerkt worden. Zeven minuten later volgde de rentree van Marcley Manuela in de ploeg van trainer Dick Boereboom, die de moe gestreden Dominique Aries verving. Niet veel later zag Manuela zijn eerste schot in de muur belanden. Beide keepers moesten daarna een aantal malen in actie komen, maar werden niet geklopt.

In de 78e minuut duwde Mike Hollenberg bij een doelrijpe kans van de Rotterdammers in het strafschopgebied. Hollenberg kon met rood vertrekken en de strafschop werd door Quincy Oosterom benut: 1-2. Feyenoord kreeg daarna nog twee kansen op meer, maar liet doelman Yannic Augustinus zich niet verrassen door Serginho van Axel-Dongen. Feit was wel, dat sv Nootdorp weer met lege handen het veld moest verlaten.