sv Nootdorp kan niet voor verrassing zorgen in Volendam

Nootdorp 1

Hoofdklasse A

17 november 2018 14:30

sv Nootdorp stond als hekkensluiter eigenlijk voor de onmogelijke opgave om Volendam op eigen veld pootje te lichten. Trainer Dick Boerenboom ging nog wel vol goede moed richting Volendam, maar een verrassing zat er niet in. De thuisploeg trok met 3-1 aan het langste eind.

De wedstrijd was nog maar net begonnen of de Nootdorpse bank hield het hart vast. Volendam kreeg al in de eerste minuut een dot van een mogelijkheid om de score open te breken. Dat lukte niet en sv Nootdorp hield voorlopig goed stand.

Juichen

Pas zeven minuten voor rust kon de aanhang van de thuisploeg juichen toen Joey Tol de bal na een schot van afstand langs doelman Augustinus in het Nootdorpse net zag vliegen: 1-0. Het werd voor de pauze nog erger voor de bezoekers. Dezelfde speler maakte namelijk nog voor het laatste fluitsignaal in de eerste helft van arbiter Preston Henshuijs de 2-0.

Eer

Ook vlak na de hervatting ging het fout bij sv Nootdorp. Binnen twee minuten zette Eric Veerman de 3-0 op het scorebord en was het voor sv Nootdorp een onbegonnen werk om terug te komen in de wedstrijd. De ploeg kreeg verder geen doelpunten meer tegen en een kwartier voor tijd mocht Ricoberto Luijando nog de twijfelachtige eer redden: 3-1. Peter Korteling (foto) maakte aan Nootdorpse zijde het einde van het duel niet mee. Hij moest na tweemaal geel eerder gaan douchen.