Weer nipt verlies voor sv Nootdorp

Zwaluwen

Nootdorp 1

Hoofdklasse A

23 februari 2019 14:30

Het in de bibberzone verkerende sv Nootdorp had maar één opdracht meegekregen tegen het op de vierde plaats staande Zwaluwen Vlaardingen en dat was winnen. Zwaluwen daarentegen zal met dezelfde opdracht het veld zijn ingestuurd. Immers bij winst en dat met twee doelpunten verschil, zou de tweede periodetitel voor de neus van Jodan Boys op doelsaldo worden weggekaapt. Alle argumenten dus aanwezig om er een wedstrijd van te maken die bol zou kunnen staan van strijdlust en gezonde agressie.

Het treffen in Vlaardingen eindigde in een 2-1 stand, die met de rust al was bereikt. Zwaluwen Vlaardingen zal in een beslissingswedstrijd uit moeten gaan maken wie zich winnaar van de tweede periode mag gaan noemen. Hoe dat zal uitpakken is de vraag. Wel is zeker dat de ploeg aan de Zwaluwenlaan de competitie 2019/2020 zal aanvangen met een gehele nieuwe formatie. Alle spelers hebben te kennen gegeven dat zij de vereniging gaan verlaten.

Alvorens scheidsrechter Jaafar Aafouallah het eerste fluitsignaal kon geven werd er één minuut stilte in acht genomen in verband met het overlijden van erevoorzitter Dick van der Snoek van de thuisclub. sv Nootdorp zocht meteen het doel van de gastheren op, terwijl de Vlaardingers loerden op de counter. Dat resulteerde al snel met een schot op de paal van het doel van keeper Yannic Augustinus. Justin van Mullem had in de tiende minuut meer succes en wist de 1-0 op het scorebord te zetten. Lang plezier hadden de vogels niet van deze voorsprong. Een minuut later werd de stand alweer gelijkgetrokken door Dylan Bernadina. Vooraf ging in de verdediging van Zwaluwen Vlaardingen alles mis. Door toedoen van keeper Marvin van Tienen rolde de bal tergend langzaam tussen de palen over de doellijn: 1-1. De sluitpost maakte trouwens een niet al te betrouwbare indruk en zal bij zijn nieuwe verenigingen Capelle beter voor de dag moeten komen.

Halverwege de eerste helft moest Dylan Bernadina wegens een blessure het veld verlaten. Zijn plaats werd ingenomen door Randy Stanneveld. Met het vorderen van de tijd kreeg de thuisploeg meer vat op de wedstrijd. Na een klein halfuur spelen had Justin van Mullem de mogelijkheid om met het hoofd zijn ploeg weer op voorsprong te zetten. Ook miste Tim Gudde – de zoon van KNVB-directeur Eric Gudde – zo’n zelfde mogelijkheid door te lang treuzelen met uithalen. Toch was het Van Mullem die met nog drie minuten op de klok op aangegeven van Joseph Goncalves de 2-1 binnen kopte.

Na de doelwisseling dreigde het treffen af te glijden naar een middelmatig niveau totdat een kwartier voor tijd het besef kwam opdagen dat beide ploegen met deze stand niet veel op zouden schieten. Verschillende pittige overtredingen volgden op het uitstekend bespeelbare natuurgras. De scheidsrechter van dienst toonde zich niet kinderachtig en liet zonder dat de wedstrijd ontspoorde veel toe. Na een uur spelen zag Roberto Luijando een uitstekend schot geblokt worden door Anthony Piqué van Zwaluwen Vlaardingen. Even later kreeg ook Maurice Kerkhof nog een kansje om in de stand verandering te brengen. Trainer Dick Boereboom wisselde later Maurice Kerkhof in voor de achttienjarige Joey van Maaren. Met nog vier minuten op de klok verliet goalie Augustinus het zestienmetergebied. Door balverlies van sv Nootdorp kregen de gastheren daardoor nog de unieke kans om de periodetitel veilig te stellen, maar door te gehaast spelen ging deze mogelijkheid verloren om de bal in het verlaten doel tussen de palen te schieten.

sv Nootdorp moest genoegen nemen met de veertiende nederlaag in deze competitiejaargang en zal op zaterdag 9 maart in een uitwedstrijd sv DFS Opheusden ontmoeten die een P/D-plaats inneemt met tien punten voorsprong op de geel-zwarten. Zwaluwen Vlaardingen gaat dinsdag in de derde ronde van de Districtsbeker thuis de strijd aan met Te Werve.