sv Nootdorp grijpt laatste strohalm tegen DFS

DFS sv

Hoofdklasse A

9 maart 2019 14:30

In een ultieme poging om rechtstreekse degradatie te ontlopen versloeg Nootdorp DFS met miniem verschil. De achterstand op de tegenstander, die één plaats hoger staat, bedraagt nu zeven punten.

Voor sv Nootdorp was een overwinning op DFS van levensbelang in de moeizame strijd om lijfsbehoud. In het Gelderse Opheusden schotelden de beide teams de toeschouwers een zwak duel voor. In de 21e minuut zorgde Ricoberto Luijando (foto) voor de enige treffer in de wedstrijd.

DFC was in het vervolg van het duel niet bij machte om de gelijkmaker te produceren. De ploeg van trainer Dick Boereboom heeft nog steeds een forse achterstand op DFS, maar verkleinde deze wel tot zeven punten. In de volgende wedstrijden tegen FC Rijnvogels (thuis) en Jong FC Den Bosch zullen de Nootdorpers punten moeten pakken om rechtstreekse degradatie naar de eerste klasse mogelijk nog te kunnen ontlopen.