sv Nootdorp niet opgewassen tegen Ter Leede

Hoofdklasse A

13 april 2019 17:00

J.A.B. (Jeremy) Lensink

sv Nootdorp kon tegen Ter Leede niet voor een verrassing zorgen. De thuisclub uit Sassenheim won het duel eenvoudig en greep door deze zege ook nog eens de koppositie in de Hoofdklasse A. sv Nootdorp staat nog steeds op een vijftiende plaats.

sv Nootdorp kon daarmee geen vervolg geven aan het succes van een week terug. Het duel in Sassenheim ving pas aan om vijf uur aan, omdat ook het bloemencorso zaterdagmiddag in de Bollenstreek plaatsvond. De praalwagens trokken van Noordwijk naar Haarlem.

Achterstand
Jeffrey Bok opende na ruim een kwartier spelen de score voor Ter Leede. Zes minuten later was de achterstand van sv Nootdorp al opgelopen naar 2-0. Omar Limon nam het tweede doelpunt van de gastheren voor zijn rekening. Deze stand stond nog op het scorebord toen het rustsignaal klonk.

Slotfase
In de tweede helft kon Ter Leede de score nog verdubbelen. Maar dat gebeurde pas in de slotfase van de wedstrijd. De Nootdorpse doelman werd namelijk in de laatste vijf minuten van het duel nog twee keer gepasseerd. Eerst zorgde Jeffrey Bok vanaf elf meter voor een 3-0 voorsprong. De strafschop werd gegeven omdat Joey van den Berg was neergehaald in het strafschopgebied. Twee minuten voor tijd, het duel was al beslist, voegde Van den Berg het vierde doelpunt van de club uit Sassenheim aan het totaal toe: 4-0.Een extra tegenvaller voor de formatie van trainer Dick Boereboom (foto) was, dat DFS uit bij Smitshoek nog een punt pakte door met 1-1 gelijk te spelen.